60

HISWABUSINESSCLUBNIEUWS AbelLeisure ontwikkelt biobased informatiepanelen AbelLeisure (HISWA Supplier), ontwikkelaar van recreatieve routeconcepten, past continu innovaties toe in de concepten en producten die zij maken. Denk daarbij aan vernieuwingen op het gebied van duurzaamheid. Jeroen Drabbe, eigenaar van AbelLeisure: “In de buitenruimte wordt veel kunststof geplaatst, zoals informatiepanelen en wegwijzers. Als vervanger van deze, overwegend op olie gebaseerde, kunststoffen zochten wij naar een biobased oplossing die gemaakt is van hernieuwbare, plantaardige grondstoffen.” Samen met Wageningen University ontwikkelde AbelLeisure een plaat die voor 100% uit biobased materialen bestaat. Dit BioPanel is samengesteld uit vlasvezels en thermoplastisch biopolymeer. Het vormt de basis voor bijvoorbeeld routemarkeringen en informatiepanelen. Op dit moment wordt het wandelknooppuntennetwerk in de provincie Groningen geheel voorzien van routebordjes die gemaakt zijn van BioPanel. De provincie Gelderland is ook enthousiast over dit product. Onlangs zijn er op de Veluwe 65 duurzame fietswegwijzers geplaatst. Aan het einde van de levensduur ondergaan deze bio-panelen een upcycling door het plaatmateriaal om te smelten naar nieuwe routemarkeringen of informatiepanelen. www.abelleisure.nl Een succesvolle beurs zonder boot op de stand Laarhoven Design (HISWA Partner in Yacht Building) ontwikkelde en realiseerde voor Grand Banks & Palm Beach een succesvolle stand op Boot Düsseldorf 2019. De stand bestond uit een apart Grand Banks & Palm Beach gedeelte met elk hun eigen merkidentiteit, maar met gezamenlijke voorzieningen. Voor Palm Beach was het doel om interesse te wekken voor de Palm Beach 50 GT: een exclusieve high-tech performance boot met elegante lijnen. De Palm Beach 50 GT wordt op het Cannes Yachting Festival in september voor het eerst live gepresenteerd in Europa. Om het jacht nu al onder de aandacht te brengen realiseerde Laarhoven Design een video wall op de stand waarop de boot digitaal geïntroduceerd werd door middel van een spectaculaire film. Een interactieve touchscreen tafel gaf de bezoekers meer informatie over de boot. Grand Banks wil met de nieuwe range nieuwe klanten aanspreken. De range bestaat momenteel uit de Eastbay 44 en de Grand Banks 60. Op het Cannes Yachting Festival 60 wordt de nieuwe Grand Banks 52 geïntroduceerd. Laarhoven Design realiseerde voor Grand Banks een open stand met multimedia, ruime zitgelegenheid en aansprekende visuals waardoor Grand Banks op een ontspannen manier de contacten met haar relaties kon onderhouden. Zowel Palm Beach als Grand Banks maakten diverse afspraken voor opvolging na Boot Düsseldorf. Ook werden er afspraken voor proefvaarten met de Palm Beach 50 GT op de Middellandse Zee gepland. www.laarhovendesign.nl HISWA MAGAZINE 1

61 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication