51

HISWABUSINESSCLUBNIEUWS Juist gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen Inspectie Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) deelde onlangs een boete uit omdat een werkgever artikel 8 van de Arbowetgeving had overtreden. Hier staat onder andere in dat een werkgever voorlichting en onderricht moet geven over het juiste gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM) en ook toezicht moet houden op het gebruik hiervan. Wanneer een medewerker weigert veiligheidsschoenen te dragen, is dit dus feitelijk een overtreding van artikel 8. ‘Maar als ik mijn medewerkers nu schriftelijk laat verklaren dat zij zelf verantwoordelijk zijn?’ geven ondernemers soms aan. Ook dan blijft de werkgever verantwoordelijk. Zorg er dus voor dat u goede voorlichting en onderricht geeft over het juiste gebruik van alle persoonlijke beschermingsmiddelen, en houdt toezicht op het gebruik hiervan. Wanneer medewerkers aangeven deze middelen niet te willen gebruiken, spreek ze hier dan op aan. Het juiste gebruik van deze beschermingsmiddelen is immers voor ieders veiligheid. Heeft u vragen over dit onderwerp? U kunt terecht bij Perspectief (HISWA Supplier), veiligheidskundige Henk Meijer: henkmeijer@perspectief.eu. www.perspectief.eu Betaalbare exportpromotie Nederlandse jachtbouw De welvaart in Europa piekt. Dit is hét uitgelezen QualityBoatsHolland.com. moment om Europeanen naar uw jachtwerf te leiden. Voor bedrijven buiten het superjachtsegment, behoort ‘Quality Boats Holland’ van YachtFocus (HISWA Supplier) al vijf jaar tot de grootste en meest betaalbare initiatieven voor exportpromotie. De voorbereidingen voor de zesde jaargang zijn inmiddels in volle gang. De campagne Quality Boats Holland 2019 combineert print, beurzen en internet in één totaalaanpak. Centraal staat het luxueuze jaarboek ‘Quality Boats Holland Guide 2019’ met artikelen en advertenties van Nederlands bekendste jachtwerven en toeleveranciers. Dit Engelstalige boek wordt door een deskundig team persoonlijk verspreid op negen grote beurzen in de exportmarkten Duitsland, Frankrijk en België. Daarnaast worden de logo’s van de deelnemers gepresenteerd op de standwand, liggen hun brochures prominent voor het meepakken en wordt de bedrijfsinformatie uitgebreid getoond op de drukbezochte website Met Quality Boats Holland presenteren de Nederlandse jachtwerven zich aan 841.545 beursbezoekers voor omgerekend 177 euro per beurs. De eerste beurs van de 2019-campagne is Cannes Yachting Festival in september. Reserveren voor deelname kan vóór de zomer bij YachtFocus Media: 020-4560995 of info@yachtfocus.com. www.yachtfocus.com HISWA MAGAZINE 3 51

52 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication