22

Journalisten nemen tijdens de perstoer een kijkje in de nieuwe hal van Oceanco. Duitse gasten: trouwe gasten Gouden jaar voor export De Nederlandse superjachtbouw staat – in combinatie met het 50e jubileum van HISWA Holland Yachting Group - een gouden jaar te wachten. Maar liefst 60 superjachten zijn in aanbouw voor de export. Ook doen steeds meer eigenaren van luxe jachten Amsterdam aan, en dat is goed voor de werkgelegenheid voor de hele sector. En jachthavens bij de grens zien Duitse gasten nog steeds graag komen. Tekst: Lisette Vos De komst van koningin Maxima naar de opening van de nieuwe werf van Feadship in Amsterdam zette de Nederlandse superjachtbouw volop in de schijnwerpers. Op de nieuwe locatie in de Amsterdamse haven kan Feadship jachten tot 160 meter lang en 22 meter breed bouwen en – inclusief de bouw van een tweede hal in het Friese Makkum – het aanbod voor klanten verder uitbouwen. Bijzonder was dat alle medewerkers van Feadship – inclusief de honderden bouwers van de 22 superjachten – waren uitgenodigd om bij de opening met koningin Maxima aanwezig te zijn. ‘Een bevestiging van hun werk. Zij kunnen terecht trots zijn op wat Nederland met de superjachtbouw presteert. En de nieuwe werf is goed voor nog meer werkgelegenheid,’ stelt Stephanie Emmelkamp, marketing- en eventmanager van HISWA Holland Yachting Group. Internationale perstoer De opening van de nieuwe werf van Feadship in Amsterdam was ook onderdeel van de internationale perstoer van HISWA Holland Yachting Group. Journalisten uit de hele wereld – van Rusland tot Engeland – kregen een inkijkje in (de laatste noviteiten van) de Nederlandse superjachtbouw. Er is meer goed nieuws te melden dan alleen de uitbreiding bij Feadship in Amsterdam. Royal Huisman vestigde op het grondgebied van de Amsterdamse haven recent ook een nieuwe werf. Verder stond een bezoek aan Oceanco uit Alblasserdam dat onlangs de werf van Heerma in Zwijndrecht overnam op het programma van de perstour. Op die locatie gaat de superjachtbouwer niet alleen grote jachten bouwen, maar ook trainingen en onderwijs geven. Volgens Emmelkamp die de perstoer vanuit HISWA begeleidde, is de publiciteit in de HISWA MAGAZINE 3

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication