22

Breng je klantreis in beeld, maak virtual reality-beelden en gebruik 360-video. Om leden te ondersteunen met hun marketingactiviteiten vernieuwde HISWA-RECRON de site hiswa.nl. De site maakt sinds april een enorme groei door. Mensen vinden er tips en kunnen 365 dagen per jaar direct boten huren en nieuwe en gebruikte boten uitgebreid digitaal bekijken. De kade op Ook op de kade is de nieuwe klant nog welkom, zo bewijzen de werven die het Dutch Yachting Weekend organiseren in het eerste weekend van september. Contest Yachts, Saffier Yachts, Jachtwerf 22 Heeg, QNautic en AdmiralsTender presenteren gezamenlijk 22 boten in Medemblik. Annick Conijn, verantwoordelijk voor marketing en PR bij Contest Yachts, legt uit: ‘We hebben de koppen bij elkaar gestoken voor een evenement. We willen een goede presentatie geven van wat we bouwen in Nederland. We geloven dat we samen sterker staan dan elk afzonderlijk een open dag te organiseren.’ De kleine beurs heeft veel te bieden: ‘Behalve de jachten en boten organiseert het blad Zeilen een programma van lezingen en workshops. Door middel van een vaste looproute kunnen mensen alles uitgebreid bekijken en zich oriënteren.’ Ook Conijn ziet de trend: ‘Water geeft vrijheid. De tweedehandsHISWA MAGAZINE 3 markt loopt goed en we verwachten niet dat mensen weer stoppen met varen. Online mogelijkheden zetten we natuurlijk flink in. Vooral op de socials laten we mensen zien wat we doen, de productie gaat door.’ Voorn ziet het rooskleurig in. ‘Naast dit alles is het natuurlijk gewoon belangrijk om je assortiment op orde te hebben, en diensten voor bijvoorbeeld onderhoud goed te regelen. De watersportcommunity verandert. We moeten mensen helpen om van hun nieuwe hobby te gaan houden.’ Maar, waarschuwt hij: ‘Keep it simple: doe een paar dingen heel goed, dat helpt jezelf en de hele sector.’

23 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication