11

ONDERNEMERSNIEUWS Welkom op het water: op volle toeren Het tweede jaar van de campagne Welkom op het water draait op volle toeren. Na vorig jaar een focus op ouderen, richt de campagne zich dit jaar op actieve gezinnen. Via de website en verschillende sociale media (Facebook, Twitter en Instagram) worden mensen op de hoogte gehouden van alles wat het water te bieden heeft, van zeilen tot suppen en van jetskiën tot opstappen bij de chartervaart. Campagne groeit Het bereik van de campagne groeit gestaag. Inmiddels zijn er op Facebook meer dan 2.800 mensen die de berichten van Welkom op het water volgen en is het gemiddelde bereik gegroeid tot boven de 100.000 views per maand met zo’n 1.000 reacties. Ook Twitter en Instagram bereiken steeds meer mensen, waarbij Instagram vooral jongeren bereikt in de leeftijd van 13­24 jaar: recht in de doelgroep. Het bezoek aan de website is gegroeid van zo’n 1.000 bezoekers per maand begin juni naar bijna 6.000 bezoekers per maand eind juli. Uitbreiding Per 1 juli trad de chartervaart toe tot HISWA Vereniging en daarmee ook tot de Welkom op het water­campagne. Vijf charterkantoren en ongeveer 140 schippers promoten zo de watersport op al hun schepen. Namens de Traditionele Chartervaart HISWA MAGAZINE 4 Nederland (TCN) tekende voorzitter Pouwel Slurink van Naupar de overeenkomst en heeft hij ook plaatsgenomen in de stuurgroep van Welkom op het water. Alle schepen varen met een Welkom op het water­vlag in het want. Een enorme uitbreiding van zichtbaarheid. Ook op de HISWA te water is Welkom op het water aanwezig met een bijzondere ‘stand’ aan de kade. Samenwerking met ANWB Sinds begin juli is er een nauwe samenwerking met de ANWB. Via arrangementen op de site van ANWB Water zijn verschillende arrangementen van HISWA­leden te vinden: leren varen, suppen, meevaren met de chartervaart, een sloep huren of een huisje met kano, het is maar een kleine greep uit de verschillende mogelijkheden. Wilt u ook Nederlanders bereiken die normaal niet op het water recreëren? U kunt nog meedoen en een of meerdere arrangementen aanmelden. De arrangementen worden gepromoot via Facebook en ANWB besteedt online en in alle gedrukte uitgaven aandacht aan de arrangementen voor leden. Duitstalige content Veel toeristen die kennis komen maken met watersport zijn Duitstalig. Sinds half juli is er dan ook Duitse informatie over Welkom op het water en specifiek over zeilen en motorbootvaren op welkomophetwater.nl. Delen mag! Op Facebook, Twitter, Instagram en website vindt u allerlei leuke berichten die natuurlijk vragen om gedeeld te worden. Heeft u als ondernemer zelf een evenement of nieuws dat iedereen moet weten, dan kunt u dat sturen naar communicatie@hiswa.nl. Op de site vindt u ook verschillende banners, toolkits voor PR en media­activiteiten, allemaal gemaakt voor u. Heeft u vragen over content, het delen van informatie of het aanmelden van arrangementen of evenementen? Mail dan naar communicatie@ hiswa.nl of bel met interim projectmanager Dominique van Dam op 020 705 14 05. www.welkomophetwater.nl 11

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication