23

COLUMN Ready to buy Het kriebelt, er zijn meer leads en de markt trekt weer aan. We zijn er nog niet maar van het prachtige voorjaar en zomer worden ondernemers in de jachtbouw en watersport blij. Ik hoor dat er nieuwe potentiële klanten zijn. Echter de laatste stap van interesse naar aankoop, is soms nog een ding. Gelukkig is er de HISWA te water. Een plek op de beurs is best een investering maar bezoekers die daar komen, zijn de fase van awareness voorbij en bevinden zich mogelijk al in de fase van interesse. Er is sprake van een zekere behoefte en de volgende fase is aankoop. Deze bezoekers zijn immers bereid entree te betalen om met u in contact te komen en ze willen er ook nog voor reizen. Dat lukt u niet zomaar in uw eigen winkel of showroom. Een deel van de bezoekers is ‘ready to buy’ maar er zijn ook oriënterende slenteraars die u kunt lokken met een uniek voorstel, product of activiteit. Bent u exposant, nodig dan uw eigen leads uit, betaal eventueel het kaartje en de parkeerkosten. Ontvang ze met alle egards of organiseer een VIP-borrel om uw primeur te presenteren. Vraag een klant of hij of zij tijdens de beurs de aankoop in ontvangst wilt nemen. Waar publiek is, komt altijd meer publiek en zo wordt het een leuk feest. De nieuwe klant Pioniers van vandaag In 1932 werd HISWA opgericht als tentoonstelling van de watersport. In de oude RAI in Amsterdam op de plek waar nu het Okura-hotel staat. Pioniers waren het in die tijd. Mannen met een visie (ja het waren toen nog alleen mannen) en het heeft Nederland als waterland op de kaart gezet. Nu zijn we 86 jaar verder en is dit nummer gewijd aan de 35e editie van de HISWA te water. Een mijlpaal op een nieuwe locatie in Lelystad. Met meer boten dan ooit en een volle haven. In een nautische sfeer. Naast de Bataviawerf. Het museum dat zo fantastisch uitbeeldt waarom wij als zeevaHISWA MAGAZINE 4 rende natie zo toonaangevend waren. Ik zou alle bezoekers willen adviseren om een bezoek aan de HISWA te water te combineren met een bezoek aan het museum. Of aan Bataviastad. Waar unieke winkels zijn en het heerlijk shoppen is. Het zijn ingrediënten die passen bij de vernieuwde beurs. Een unieke beurs waarbij iedereen kan kennismaken met de topkwaliteit van de Nederlandse jachtbouw. Waar alle nieuwe bootconcepten bij elkaar te zien zijn en waar bezoekers een compleet overzicht krijgen van alles wat er op watersportgebied te zien is en te beleven valt. De visie van de mannen van toen is in een eigentijds nautisch jasje van nu gestoken. De beurs is helemaal uitverkocht: bijna 300 jachten zijn er te zien. De Nederlandse watersport leeft weer en staat volop in de belangstelling. Dat is goed nieuws voor ons allemaal en de pioniers van vandaag. Nu nog even die enige echte Hollandse onzekerheid overwinnen: lekker beursweer. Tot ziens in Lelystad! Peter Brussel Algemeen voorzitter HISWA Vereniging 23 is een ‘winnaar’ en dat wil de slenteraar ook worden. Maar vooral, plan de dagen na de beurs in om leads te benaderen die u heeft gesproken. Nodig ze uit voor een privé-rondleiding op uw bedrijf met familie of vrienden. Of maak een proefvaart met ze. Iedereen is welkom op het water want er is nog plek genoeg daar. Als alle exposanten alle bezoekers als VIP ontvangen, dan maken we samen de markt groter. Ik wens u heel veel succes voor, tijdens en na de HISWA te water. Geert Dijks Directeur HISWA Vereniging

24 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication