53

NIEUWSMENS&BEDRIJF Henri Lloyd maakt doorstart Het Britse Henri Lloyd ging begin juni failliet. Kort daarna maakte het bedrijf een doorstart, het werd overgenomen door Aligro Group, een Zweedse investeerder. Magnus Liljeblad wilde er nog niet te veel over kwijt. Aan IBI vertelde hij wel dat hij een complete metamorfose van het merk bedacht en aanzienlijke investeringen plant. Hij verwacht echter pas in het volgende jaar met meer details te komen. Henri Lloyd blijft actief als een Brits bedrijf, met het hoofdkantoor in Zweden. Liljeblad verdiende zijn sporen onder andere als CEO van Sportmanship AB, een voormalige distributeur van Henri Lloyd. Martin en Paul Strzelecki, zonen van de oprichter van Henri Lloyd, zullen aanblijven als adviseurs van het bedrijf. www.henrilloyd.com Verhuizing Sneker werf Abma’s Jachtwerf verhuist naar een nieuwe locatie. Het bedrijf blijft overigens gevestigd om bedrijventerrein ’t Ges. Het betrekt daar een locatie met meer ruimte in het pand, op het terrein en in de haven. Het nieuwe adres is Hendrik Bulthuisweg 15-17 in Sneek. Abma zocht een nieuw onderkomen omdat het in de afgelopen jaren steeds meer werk kreeg. Op de nieuwe locatie heeft de werf twee hallen waarin de werkzaamheden worden uitgevoerd. Ook het magazijn is groter. Het terrein is geschikt voor winterstalling en is uitgerust met een twintigtons botenkraan en botenwagen. Abma breidt de ligplaatsen in de haven uit naar een totaal van veertig. De verhuizing vindt plaats in september. Abma start dan met de aanpassing van het terrein en pand. Die aanpassingen worden afgerond in het voorjaar van 2019. www.abma-sneek.nl Lettinga directeur Sales & Marketing Yanmar Het mondiale hoofdkantoor van Yanmar Marine International voor pleziervaart en lichte commerciële motoren verhuisde van Osaka naar Almere. Floris Lettinga wordt daar directeur Sales & Marketing. Hij werkt al sinds 2003 voor Yanmar in de pleziervaart. Hij trad destijds bij het bedrijf in dienst als accountmanager voor Yanmar Benelux. Vanuit die positie klom hij op tot regiomanager pleziervaart bij Yanmar Europe. Daarna kreeg hij de functie van scheepvaartspecialist binnen de afdeling planning en strategie van Yanmar Japan Co. Lettinga richt zich in zijn nieuwe functie op de belangrijkste klanten. Daarnaast zal hij zich bezig houden met het inkorten van de distributiestroom. Dat moet leiden tot een verbetering van de klantenservice en responstijd. “De eisen in de scheepvaartmarkt zijn in de loop der jaren veranderd van alleen motoren naar meer geïntegreerde voortstuwingsoplossingen”, stelt hij vast. “De onderhoudseisen zijn daardoor veranderd en worden steeds veeleisender, met name in het huur- en superjachtsegment.” www.yanmarmarine.com HISWA MAGAZINE 4 53

54 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication