31

COLUMN Het is nooit af We staat aan de vooravond van een paar prachtige beurzen: de HISWA te water, Cannes Yachting Festival en de Monaco Yacht Show om maar een paar te noemen. Naast advertenties waren beurzen hét medium om leads te genereren voor jachtbouw- en watersportbedrijven. En nog steeds is dit van groot belang om direct in contact te komen met de primaire doelgroep. Watersportbeurzen bereiken immers klanten die al een boot hebben of mogelijk veel interesse hebben om een boot te kopen. Die zijn al ver in het proces. Maar de noodzaak om ook online perfect vindbaar te zijn op de juiste plekken is groot. Zeker om ook een doelgroep te bereiken die nog niet weet dat watersport en varen het mooiste is dat er bestaat. Dat was het doel in 1933 toen HISWA begon met het organiseren van tentoonstellingen. Dat geldt ook voor de start van exportcampagnes voor de (super)jachtbouw in 1969. In 2010 kwam er een boekingssysteem voor bootverhuur en een verkoopmodule voor gebruikte boten. Welkom op het water maakte een start in 2016 met binnenlandse campagnes om nieuwe watersporters te vinden en dit jaar verbouwden we www.hiswa.nl als portal voor nieuwe en bestaande consumenten. Vanaf het begin van het internettijdperk werden al onze campagnes gedragen door online portals. Voor niet-watersporters, beginnende watersporters en ervaren watersporters. De markt HISWA te water blijft uniek Midden in de vakantie een column schrijven voor ons mooie blad. De hittegolf is net achter de rug. Op het water was er tenminste nog een beetje verkoeling. Fijn genieten van je motor- of zeilboot. Of iets kleiner je sloep of day-sailer. Nog een paar dagen en dan vindt de HISWA te water weer plaats in Lelystad. Na de zeer succesvolle editie vorig jaar met hoge waarderingscijfers van bezoekers en exposanten, zijn de verwachtingen hoog gespannen. Het is een uniek moment waarbij nagenoeg de hele watersportindustrie bijeen is. Een plek waar u alles kunt zien, aanraken en beleven. In het water aan het IJsselmeer. Een geweldige bootshow. Want waar anders kunnen watersporters in een HISWA MAGAZINE 4 dag alle boten zien en vergelijken? We hebben als sector nog steeds een geweldige kans om gezamenlijk ons te presenteren. Ik hoop dat u net als vorig jaar veel mooie prospects en leads kunt noteren. Zodat het in het najaar druk wordt met proefvaarten gevolgd door verkopen. De vorige keer schreef ik in mijn column over de milieudrammers in de gemeente Amsterdam. Inmiddels voegt ook Utrecht zich in dat rijtje. Het wordt hoog tijd voor een landelijke regie en realisme. Daar maakt HISWA zich in ieder geval sterk voor. Net als voor het maaien van waterplanten en de bediening van bruggen en sluizen. Er is veel werk te verzetten. Inmiddels werken we volop aan de fusie met RECRON. Dat proces verloopt in goede samenwerking. Er is inmiddels nieuwe huisvesting gevonden en de bureauorganisaties en besturen werken al goed samen. In de komende maanden geven we dit verder vorm zodat op 1 januari 2020 de nieuwe verenging een feit is. We houden u natuurlijk hiervan op de hoogte. Tot ziens op de HISWA te water! Peter Brussel Algemeen voorzitter HISWA Vereniging 31 van potentiële bootbezitters en -gebruikers is immers groter dan de huidige leert ondzoek. Die moeten we samen zien te bereiken met het kwaliteitskeurmerk van HISWA Daar hebben alle leden baat bij: van zeilschool tot jachtwerf, van verhuurder tot watersportwinkel. Check daarom nu www.hiswa.nl en laat weten wat u ervan vindt! Een site is immers nooit af. Geert Dijks Directeur HISWA Vereniging

32 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication