34

Merken pakken steeds groter uit. de exposanten in de breedste zin des woords bijstaat. Dat kan iets heel praktisch zijn zoals ‘mijn belangrijkste klant staat opeens voor de entree’. Een belletje naar de service-medewerker en het wordt geregeld. Maar dat kan ook voor allerlei andere dingen.’’ Ieder kwadrant heeft een eigen servicemedewerker die de exposanten met alles bijstaat. Nieuw dit jaar op de HISWA zijn de merkenpaviljoens. ‘’We hebben een stuk of vijftien van dit soort plekken, waarbij bedrijven zich heel nadrukkelijk onderscheiden met een unieke eigen plek om relaties te ontvangen en hun nieuwe modellen te tonen.’’ Performance Het organisatieteam hecht veel waarde aan de performance van de exposanten en probeert hierin niet alleen te adviseren, maar ook een voortrekkersrol te vervullen. ‘’Bij de grotere merken zien we dat vanuit een marketingproces een beurs wordt benaderd. Zij investeren vanuit een duidelijke visie veel tijd, geld en energie om zich op de HISWA te water te presenteren. Bij de kleinere bedrijven is de focus vooral op het bouwproces gericht. Het doet Hoeve goed om te zien dat de watersportbranche 34 de HISWA te water omarmt. Snapt dat je er vooral met elkaar een succes van moet maken. ‘’Iedereen is zeer enthousiast en begaan en wat we ook zien is dat exposanten doorpakken. Met andere woorden telkens met meer boten komen. We verwachten en stimuleren dat er actief met ons wordt meegedacht. Er is echt sprake van samenwerking. Een gevoel van: we doen dit met elkaar. Uiteindelijk is ons doel als organisatie om de grootste in-water boatshow in Noord-Europa te worden en dat kunnen we alleen met inzet en steun van de branche realiseren.’’ Ik schat in dat we voor een kleine miljard euro aan waarde in de haven hebben liggen. Een zorg heeft Alex Hoeve wel en dat is het weer, dat steeds extremere vormen aanneemt en invloed heeft op grote evenementen zoals de HISWA te water. ‘’We hebben het nooit uitgerekend, maar ik schat dat we voor een kleine miljard euro aan waarde in de haven hebben liggen. Als organisatie investeren we veel in de veiligheid met steigers en materialen die bestand zijn tegen extreme (weers)omstandigheden. We hebben een nieuw beveilingsconcept en alles naar een hoger niveau getild.’’ HISWA MAGAZINE 4

35 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication