39

Mariette Blaauwhof en Loek Clarijs. Het Portret In de rubriek Het Portret zetten we een persoon in de spotlights die op dat moment in de actualiteit is. In dit nummer is dat: Mariëtte Blaauwhof. Zij is eigenaar van Blaauwhof Jachtmakelaardij in Wemeldinge en recent lid geworden van HISWA Vereniging. Tekst: Liane Jansen Welke trends signaleren jullie in de jachtmakelaardij? “Er is sprake van vergrijzing, maar gelukkig zijn er nog voldoende jonge mensen die ook graag willen varen. Verder zien we dat de afgelopen jaren er veel boten naar het buitenland zijn gegaan. En wat we vooral merken: goed onderhoud is van belang voor een vlotte verkoop.” Welke trends signaleren jullie in de jachtmakelaardij? “We zitten hier op een goede locatie dichtbij België. Onze klantenkring is heel divers. Maar bij alle klanten kiezen we voor een HISWA MAGAZINE 4 persoonlijke aanpak. We besteden heel veel aandacht aan potentiële kopers en geven altijd snel antwoord op vragen. Dat vinden klanten prettig. We hebben meer dan vijfentwintig jaar ervaring in de jachtmakelaardij en dat helpt.” We merken: goed onderhoud is van belang voor een vlotte verkoop. Jullie bedrijf bevindt zich op een bedrijventerrein in een watersportregio. Werken jullie samen met andere bedrijven? “We werken vooral samen met bedrijven in de jachthaven van Wemeldinge. Alle vormen van reparatie kunnen hier worden uitgevoerd. Verder zijn er een watersportwinkel, twee restaurants, een watersportbedrijf in bijboten en een watersportvereniging. Daarnaast werken we veel samen met Unigarant Verzekeringen.” Biografie Mariëtte studeerde aan de Nationale Hogeschool voor Toerisme en Verkeer (NHTV) weghalen. Daarna volgde ze de opleiding tot jachtmakelaar. Sinds 1992 werkt ze als beëdigd en EMCI-gecertificeerd jachtmakelaar en taxateur. Eerst voor Jachtmakelaardij HWO en daarna zelfstandig. Bij Blaawhof Jachtmakelaardij werkt ze samen met collega Loek Clarijs. www.blaauwhofjachtmakelaardij.nl Mariëtte Blaauwhof Welke activiteiten organiseren jullie zoal om de verkoop te stimuleren? “We organiseren elk jaar de Blaauwhof Bootshow. Een extra impuls voor de verkoop van boten van bestaande opdrachtgevers maar ook voor nieuwe klanten. Het is elk jaar een succes. We hebben een verkoophaven in Wemeldinge met ligplaatsen in het water maar ook op de kant aan de walsteiger liggen boten te koop. Maar we kunnen de boot ook vanaf de eigen ligplaats verkopen.” Jullie zijn net lid geworden van HISWA Vereniging. Waarom? En wat wil je dat HISWA gaat betekenen voor jullie? “We hopen door HISWA goed op de hoogte te blijven van brancheen marktinformatie die voor ons van belang is. De gezamenlijke website van HISWA en NBMS – NLYachts.com – en de contracten vormen belangrijke pluspunten.” 39

40 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication