12

ONDERNEMERSNIEUWS Workshops RI&E Vroeger was het voldoende een RI&E te hebben. Nu is het belangrijk om een actuele RI&E te hebben. Daarom ontwikkelden HISWA Vereniging en Perspectief een digitale RI&E speciaal voor alle bedrijven in de watersportindustrie. Hiermee kunt u uw huidige RI&E actualiseren én gemakkelijk actueel houden. HISWA Vereniging ondersteunt u graag bij het invullen en actualiseren van de RI&E. In een workshop van een halve dag maakt u een start met het invullen van de modulen. De Arbeidsinspectie heeft aangegeven strenger te gaan controleren. Het is dus belangrijk om te beschikken over een actuele RI&E. Daarnaast is een RI&E belangrijk vanwege uw verzekeringen. Verzekeringsmaatschappijen gaan namelijk meer eisen stellen. De workshop RI&E is bestemd voor ondernemers en medewerkers van watersportbedrijven. Datum en locatie De workshop vindt plaats op 2 november 2017, van 10.00 tot 14.00 uur bij Perspectief Groep in Heerenveen. Kosten workshop e 125 voor HISWA-leden e 500 voor niet-leden Dit is inclusief koffie, thee en lunch. Het Sociaal Fonds HISWA betaalt een tegemoetkoming van 90 euro per medewerker. Kosten RI&E e 19,95 voor HISWA-leden e 495 voor niet-leden Aanmelden Stuur een e-mail naar Carlijn de Koning: c.de.koning@hiswa.nl. Geslaagde deelname aan Monaco Yacht Show Ruim 38.000 bezoekers, Nederlandse primeurs, 125 superjachten met als grootste jacht ‘Jubilee’ van Oceanco, 590 deelnemers, 1 Holland Pavilion met 19 deelnemers en een positief sentiment op de beurs. Binnen vier dagen zijn er door leden en partners van HISWA Holland Yachting Group concrete en goede zaken gedaan. De centrale hub van de show was het Holland Pavilion: een stand van 300 vierkante meter met 19 exposanten waar de Nederlandse gastvrijheid vanaf spatte. Verder werd het gloednieuwe Think Yachts, Think Holland Magazine gelanceerd. Het 64-pagina tellende magazine heeft een oplage van 10.000 stuks en wordt onder de aandacht gebracht van internationale doelgroepen in zowel het B2B- als B2C-segment gelieerd aan de superjachtbouw. Te denken valt aan eigenaren van superjachten, vakpers en captains & crewleden. Daarnaast was er een actief hunterteam en draaiden er diverse online- en printcampagnes. Dit om de diverse doelgroepen voor de leden en partners te 12 trekken en te informeren. Een rondleiding met de Consul-Generaal, de ontvangst van Prins Albert II en uiteraard het Holland Event met meer dan 250 gasten maakten de succesvolle deelname compleet. Het Holland Event werd mede mogelijk gemaakt door RH Marine. Alle activiteiten waren er op gericht om zorg te dragen dat de export van het Nederlands product bevorderd wordt. Doelgroepen moeten als eerste denken aan Nederland als ze een product willen aanschaffen. HISWA MAGAZINE 5

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication