21

ONDERNEMERSNIEUWS Succesvolle handelsmissie Zuid-Frankrijk van de handelsmissie was exportbevordering van de Nederlandse producten die deze toeleveranciers leveren. Elk bedrijfsbezoek bestond uit een gedetailleerde presentatie van het bedrijf, een bezoek aan de werf en een one-to-one sessies tussen de inkopers/salesmanagers en de leden. Afgelopen september organiseerde HISWA Holland Yachting Group een handelsmissie naar Zuid-Frankrijk. Deelnemende leden waren Cramm Yachting Systems, Hydromar Marine Equipment, DMS Holland, Van Berge Henegouwen, Maxwell Marine, Struik & Hamerslag, Rondal, Naiad Dynamics Holland en Kuiper Holland. Zij bezochten vijf relevante Franse bedrijven zoals refitlocaties en jachtbouwers. Het doel Verder op het programma stond een netwerkevent Meet & Greet, mede mogelijk gemaakt door het NBSO Lyon (Nederlands Business Support Office). Hier konden de ondernemers van de Franse jachtwerven, een medewerker van het NBSO, de Consul Honoraire van de Nederlandse Ambassade en de deelnemende leden met elkaar netwerken. Aansluitend op de handelsmissie werd een bezoek gebracht aan het Cannes Yachting Festival. Workshop ‘Sociale media voor dummies’ Op dinsdagochtend 12 december 2017 organiseert HISWA Vereniging een workshop Sociale media voor dummies, exclusief voor HISWA-leden. Sociale media spelen een steeds belangrijkere rol in uw marketing- en salesactiviteiten. En om maximaal profijt te halen uit bijvoorbeeld de campagne Welkom op het water, is het raadzaam dat u actief bent op sociale media. In deze workshop maken de marketing- en communicatie-experts van HISWA Vereniging (Liane Jansen) en de campagne Welkom op het water (Dominique van Dam) deelnemers wegwijs in ‘de wereld die sociale media heet’. Zij helpen nieuwkomers op sociale media stap voor stap op weg als ze met hun watersportbedrijf willen starten met Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn. Daarnaast maken deelnemers kennis met een aantal andere populaire sociale netwerken, zoals YouTube en Snapchat. In de workshop worden alle mogelijkheden besproken die deze sociale media platforms kunnen bieden. Deelnemers gaan naar huis met handige tips, trucs, waarschuwingen en anekdotes over recente apps, platforms en gadgets. De centrale onderwerpen in deze workshop zijn: - Welke sociale media zijn geschikt? - Waar zitten klanten op sociale media? - Wat voor soort content is relevant? Voor deze workshop is een voorbereiding vereist. Een week van tevoren ontvangen de deelnemers per email nadere instructies. Onder andere voor het aanmaken van sociale media accounts. Aanmelden: www.hiswa.nl/agenda. 21

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication