49

NIEUWSMENS&BEDRIJF Maritieme ambassadeurs gekozen Promotiefilm Amsterdamse superjachten Het Havenbedrijf Amsterdam wil de hoofdstad bekend maken als een bestemming voor superjachten. Met werven als Feadship, Royal Huisman en veel toeleveranciers, reparatiewerven en servicebedrijven, is Amsterdam een plek waar grote jachten goed verzorgd kunnen worden. Met ligplaatsen aan de kade bij de passagiersterminal is de stad ook als te bezoeken trekpleister interessant, betoogt het havenbedrijf. Daarom is een promotiefilm gemaakt: Superyachts, handcrafted in Amsterdam. De film in vier delen is onder meer te zien op YouTube, een trailer staat op de site van het havenbedrijf. www.portofamsterdam.nl Keuringsexperts betrokken bij jachtbouwcursus Het Maritiem Instituut Willem Barentsz verzorgt een introductiecursus in het ontwerpen van motorjachten, zeiljachten en in de certificering van pleziervaartuigen op HBO-niveau. Tijdens deze cursus van drie maanden delen drie experts van IMCI – het International Maritime Certification Institute – hun kennis over het keuren en certificeren van jachten. Deze deelcursus CE-certificering is gestart in september maar wordt jaarlijks gegeven. Dit is onderdeel van een driedelige cursus jachtontwerp. De module zeiljachtontwerp start in november. De deelcursussen kunnen ook los van elkaar worden gevolgd, aanmelden voor het deel over zeiljachten is nog mogelijk. www.nhlstenden.com HISWA MAGAZINE 5 49 In september zijn de Young Maritime Representatives gekozen voor het komend academisch jaar. De studenten die een opleiding in de scheepvaart of jachtbouw volgen, brengen een jaar lang op allerlei gelegenheden over hoe het is om te studeren en werken in de maritieme wereld. Dit jaar zijn er drie ambassadeurs: Jesper Poppe, 21 jaar en student Maritiem Officier aan de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Naast hem op de foto staat Danique Horstmeier, 20 jaar en student Maritieme Techniek op de TU Delft. De jongste YMR is Bas Peeters, 16 jaar en in een leertraject voor schipper/kapitein bij STC Group.

50 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication