Variërend van handboeken tot netwerkbijeenkomsten en trainingen, en van checklists tot promotiemiddelen. Verder heeft u toegang tot een uitgebreide kennisbank. Hier vindt u tal van adviezen, dossiers, documenten en rapporten over onderwerpen als bedrijfsvoering, export, milieu, veiligheid, juridische kwesties, personeel en scholing. Uiteraard krijgt u een gratis abonnement op HISWA Magazine, het vakblad voor de watersportsector boordevol nieuws, ontwikkelingen en praktijkverhalen. Als HISWA Erkend Bedrijf krijgt u ook een eigen pagina in de bedrijvengids op www.hiswa.nl. Hoe beter uw bedrijfspresentatie is, hoe beter uw bedrijf gevonden wordt in de bedrijvengids, de watersportgids waarin watersporters zoeken naar watersportbedrijven. Komt u ergens niet uit? Dan kunt u terecht bij de afdeling Ledenservice. U ontvangt altijd snel en deskundig antwoord op elke vraag. Persoonlijk, per mail of telefonisch. 7. Belangenbehartiging Als brancheorganisatie van de watersport, zorgt HISWA er uiteraard voor dat uw belangen als watersportondernemer op alle niveaus worden behartigd. Op regionaal, nationaal en internationaal niveau. Alles wat u als individueel bedrijf niet kunt regelen, doen wij voor u. Zo waren wij onlangs succesvol in de lobby gericht op aanpassing van de brandveiligheid op stallingterreinen. En voor de jachtbouw maakten 36 we het makkelijker om jachten onder Nederlandse vlag te laten varen. 8. Korting op beurzen Als HISWA Erkend Bedrijf krijgt u korting op deelname aan de twee HISWA-beurzen: de HISWA Amsterdam Boat Show en de HISWA te water. Wilt u ook HISWA Erkend Bedrijf worden? Bel 020 705 14 00 of mail naar info@hiswa.nl Of kijk op www.hiswa.nl/lidworden. N.B. HISWA Vereniging fuseert per 1 januari 2020 met brancheorganisatie RECRON. Bedrijven worden dan lid van HISWA-RECRON. Waarom zijn bedrijven lid van HISWA? Uit ledenonderzoek (2016) blijkt dat 81% van de leden HISWA een kwaliteitskeurmerk vindt. Niet zo vreemd dat de HISWA Algemene Voorwaarden en bijbehorende contracten als belangrijkste producten worden gezien (83%). Exportpromotie en andere marketingprojecten worden ook hoog gewaardeerd. Op de voet gevolgd door bijeenkomsten, trainingen en ledenadvies. Tenslotte vinden leden het van belang dat er een woordvoerder is op (inter)nationaal en regionaal niveau: 70% van de leden vindt HISWA een gezaghebbende belangenbehartiger. HISWA MAGAZINE 6
37 Online Touch Home