8

Informatie vanuit het HOB Bestuur Nieuwe samenstelling bestuur Vanaf 24 januari 2024 is het bestuur van Buurtvereniging Het Oude Buurtje gewijzigd. Marga Klaphake, al bekend bij sommigen als activiteitencommissaris, is algemeen bestuurslid geworden. Het algemeen bestuur bestaat daarmee uit Jasper Ravestijn Agenda 2024 (onder voorbehoud) Dinsdag 30 april Gebiedsoverleg centrum Woensdag 29 mei Halfj aarlijks overleg dorpsraden Maandag 10 juni Overleg HOB - gemeente Maandag 29 oktober Overleg HOB - gemeente (Voorzitter), Karin Bouman (Penningmeester), Leo Spruit (Algemeen Bestuurslid), Ron van der Steeg (Algemeen Bestuurslid) en Marga Klaphake (Algemeen Bestuurslid). We zoeken nog steeds een secretaris om ons bestuur te versterken. Interesse of meer info? Laat het ons zo snel mogelijk weten! In overleg met de gemeente Het bestuur van de buurtvereniging is op diverse momenten in gesprek met de gemeente Haarlemmermeer. Drie keer per jaar is er een overleg tussen het HOB Bestuur en de gemeente. Daarnaast is er op een aantal momenten een zogenaamd gebiedsoverleg centrum. Ook daar zit een (afvaardiging van) het bestuur bij. Twee keer per jaar is er een overleg met alle dorps- en wijkraden. Verslag ALV 24 januari 2024 Op woensdagavond 24 januari vond de Algemene Ledenvergadering plaats. Bijgaand leest u het verslag. Bij de opening en mededelingen stonden we stil bij de aangepaste wijkkrant. In 2024 wordt dit een nog belangrijker commuinicatiemiddel voor het bestuur met meer inhoud en meer foto’s. In 2023 zijn we gestart met de nieuwsbrief ieder kwartaal. Dat blijven we in 2024 voortzetten zodat we vaker informatie kunnen delen met de buurt. We stonden ook stil bij de werkzaamheden 8 die inmiddels gestart zijn. Veel buren ervaren hier overlast van, maar uiteindelijk levert het de buurt ook veel op: volhouden dus! Alle aanwezigen zijn verwezen naar de website van de gemeente voor de meest actuele informatie. Naar aanleiding van veel klachten over de kruising Ter Veenlaan en Hoofdweg is de stopstreep verder naar het kruispunt verplaatsat, maar het blijft een gevaarlijke stiuatie. We blijven hier aandacht voor vragen bij de gemeente. Na een ronde opening en mededelingen is het bestuur aan De agenda van deze overleggen bepalen we grotendeels zelf. Met andere woorden: als er onderwerpen spelen in onze buurt die wij willen bespreken met de gemeente, dan agenderen wij deze voor het eerstvolgende overleg. Op 11 maart hebben wij ons eerste overleg met de gemeente gehad. Er volgen er nog twee. Hiernaast zie je de agenda. Wil je op de hoogte blijven van deze agenda’s of de verslagen lezen? Laat het ons weten! alle aanwezigen voorgesteld en is het verslag van 2023 goedgekeurd. Agendapunt 5 ging over de samenstelling van het bestuur. Vanwege het aftreden van de secretaris, is er een vacante positie. Marga Klaphake heeft zichzelf voorgesteld als nieuw bestuurslid en is door de leden aangenomen. Marga was al activiteitencommissaris. We blijven als bestuur altijd op zoek naar vrijwilligers om ons te helpen met allerhande klusjes en activiteiten. Marga heeft hiervoor

9 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication