49

partner Salesforce dienstverlening componenten van hebben gemaakt. Zij maken deel uit van die flexibele, gestandaardiseerde en schaalbare IT-infrastructuur. Sterker nog, als iedereen zich aan dezelfde set afspraken houdt (Common Ground) kun je deze infrastructuur uitbreiden totdat het mogelijk wordt om gegevens tussen gemeenten onderling en gemeenten en hogere – Europese — overheden mogelijk te maken. Die initiatieven zijn er wel, maar we hebben nog een weg te gaan.” Nummer 47, juni 2023 Koppeling met Salesforce Zelf is MuleSoft als bedrijf ook gekoppeld. Het maakt sinds een paar jaar deel uit van Salesforce. Daarmee staat de MuleSoft-technologie volledig ten dienste van een hoogwaardig CRM- systeem. Salesforce is met de MuleSoft API’s in staat om klantgegevens uit allerlei (externe) databronnen te halen en samen te brengen in één 360 graden klantbeeld. “MuleSoft is tegenwoordig volledig geïntegreerd in Customer 360 van Salesforce. Dat maakt het Salesforce-platform nog veelzijdiger en flexibeler. Complexe dienstverleningsprocessen in de publieke sector waarbij diverse loketten betrokken zijn, kunnen georkestreerd worden tot vloeiende customer journey’s. Vervolgens kunnen inwoners ook zelf in de gaten houden hoe het staat met de afwikkeling van hun verzoek of vraag. In het begin hadden we het over de totale klantbeleving; die zie je hier in de praktijk.” 49 beeld: shutterstock

50 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication