57

in kleine stappen. Enerzijds noodgedwongen, want de organisatie heeft geen capaciteit om mensen voor langere tijd voor een project vrij te maken. Maar de aanpak past ook bij de aard van het project, zegt Besseler: ‘Bij dit soort projecten is het belangrijk dat je continu kunt bijstellen. Als je de informatie voorheen niet had, dan weet je immers pas wat je nodig hebt als je het krijgt. Het moet gaan leven in de organisatie. Ik ben erg tevreden met hoe Centric dit aanpakt. We hebben veel contact en onze feedback wordt zo goed mogelijk in de dashboards verwerkt.’ Dagelijks actuele informatie Forrer: ‘We krijgen nu dagelijks actuele informatie, en zijn niet meer afhankelijk van één medewerker die de managementinformatie samenstelt. Doordat we meer en actuele informatie hebben, kunnen we veel beter sturen.’ De Academie kan zelf in de BI-omgeving aan de slag, vertelt Besseler: ‘Een aantal key users draait mee in het traject, zodat zij straks zelf dashboards kunnen bouwen op de basis die Centric neerlegt.’ Welke wensen hebben ze nog voor de toekomst? De evaluaties over hoe opleidingen zijn ervaren willen ze vanuit Coachview gaan ontsluiten, en de slagingspercentages. Ook is Forrer benieuwd wat AI voor ze kan betekenen: ‘Ik zie wel wat mogelijkheden, bijvoorbeeld voor onze planning. Onze planners vullen nu handmatig de planning in. Ik denk dat we straks wellicht een AImodel kunnen vragen om een planning te maken, op basis van historische gegevens, zoals seizoenspatronen.’ Dat is vooralsnog toekomstmuziek. Voor nu zijn ze erg tevreden met de managementinformatie die ze krijgen, en de samenwerking met Centric. Forrer: ‘We kunnen nu bijtijds anticiperen op fluctuerende inschrijvingen. Zonder informatie weet je dit niet, dan overkomt het je.’ iBestuur 54, april 2025 57 BEELD: STUDIO PPOT

58 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication