11

ZO STEL JE HET OPLEIDINGSPLAN SAMEN Elektronica, motormanagement, airco, e-voertuigen: als autotechnicus is er veel te leren! Vaak heb je een certificaat of diploma nodig: zoals voor werken met f-gassen of e-voertuigen. In ons opleidingsplan komt alles aan bod. Ons advies: met 4 tot 6 RPT-dagen per schooljaar heeft je leerling een stevige basis waarmee hij in het leerbedrijf ook flink kan bijdragen. Compleet opleidingsplan Het RPT-opleidingsplan vind je op de volgende pagina. Je leerling begint met blok 1, als hij daarmee klaar is gaat hij door naar het volgende blok. Een leerling Eerste Autotechnicus gaat door met blok 3, Technisch Specialist doet ook blok 4. Hoe snel je leerling de blokken volgt, bepaal je zelf en kun je verdelen over het aantal jaren dat zijn schoolopleiding duurt. Sommige scholen doen bijvoorbeeld Technisch Specialist namelijk in 5 jaar, andere in 6. Welke dagen kies je? Welke RPT-dagen kies jij voor je leerling? Vraag jezelf af: • Wat weet en kan mijn leerling al? • Wat kan ik mijn leerling zelf bijbrengen en wat niet? • Heb ik wel de juiste apparatuur beschikbaar? • Is er voldoende tijd om mijn leerling te begeleiden? Zet je antwoorden op deze vragen af tegen het opleidingsplan op de volgende pagina. Bij 4 of meer trainingsdagen per blok krijgt je leerling bovendien toegang tot de telefonische helpdesk, én krijgen jullie beiden de werkplaats hulpvideo’s. Plan via innovam.nl/RPT Je plant het opleidingsplan via innovam.nl/RPT. Je hoeft niet perse (alle) data te plannen. Wat je open laat plannen wij voor je in, rekening houdend met de voorkeuren, nodige voorkennis en een werkbare spreiding van de dagen. Van elke boeking ontvangen leerling en leermeester allebei een e-mail. Wil je dagen verschuiven dan kan dat kosteloos tot een week voor aanvang van de training. Kom je er niet uit? Wil je persoonlijke hulp bij het kiezen van de juiste dagen voor je leerling? Aarzel niet en bel ons dan: 030 6087751. We helpen je telefonisch of maken een afspraak voor een bezoek van je accountmanager. 11.

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication