nemen. De kantoorruimtes zijn 24/7 bereikbaar met een elektrische tag, de receptie ontvangt bezoek en post/pakketten en er zijn elektrische deelauto’s die gereserveerd kunnen worden. Waar gewerkt wordt is ook ruimte voor ontspanning nodig, daarom zijn er voldoende relaxmogelijkheden aanwezig, is er een sportschool om stoom af te blazen en een horecagelegenheid om iets te eten/drinken. Partners Door deel uit te maken van de Jamfabriek community krijg je toegang tot haar exclusief netwerk van partners: AgriFood Capital, Rabobank HAS hogeschool, Jheronimus Academy of Data Science (JADS), Helicon, Gemeente ’s-Hertogenbosch en het Bossche Investeringsfonds (BIF). Elke partner draagt op zijn/haar eigen manier bij aan Jamfabriek. Zo is er toegang tot subsidie mogelijkheden, innovatieve agrifood datascience projecten, groot netwerk, financieringsmogelijkheden en mentorship programma’s. Verbouwing In de zomer van 2020 is een start gemaakt met de verbouwing. Naar ontwerp van architectenbureau Tarra gaat BAM Bouw en techniek de herontwikkeling realiseren in samenwerking met installateur Verstappen van Amelsvoort. De blikvanger van de nieuwe Jamfabriek is het entree via de kas, via daar kom je binnen in het hart van het gebouw waar alle agri food faciliteiten gevestigd zijn. Naar verwachting openen in Q2 van 2021 de deuren. Gemeente ‘s-Hertogenbosch Door de focus van Jamfabriek puur op (agri) food te leggen wordt er ingespeeld op het economisch beleid van Gemeente ’s-Hertogenbosch. Ze wil zich namelijk profileren als stad voor ICT/data en (agri)food, mede door hierin een cross over te realiseren. NV Bossche Investerings Maatschappij Jamfabriek is een van de vele bedrijfsverzamelgebouwen van de Bossche Investerings Maatschappij (NV BIM). NV BIM is een van de grootste spelers op de Bossche markt van bedrijf onroerend goed en tevens een van de oudste publieke investeringsmaatschappijen van Nederland. Zij zet zich op economisch en maatschappelijk terrein in om de Bossche economie te stimuleren en ondernemen mogelijk te maken. Haar kracht ligt in het creëren van dynamische geïntegreerde communities die ondernemers vele kansen bieden. De Gruyter Fabriek, met een focus op de creatieve sector en Grasso met een focus op ICT/data zijn hier voorbeelden van. Directeur NV BIM, Maurice Horsten: ‘’De kracht van communities is de basis van de succesvolle strategie van de BIM. Ondernemers zijn graag omringd door ondernemers werkzaam in hetzelfde vakgebied. Op die manier kunnen zij met elkaar samenwerken, kennis delen en worden ze geïnspireerd. Bij Jamfabriek zijn alle aspecten aanwezig om dit te bevorderen.’’ 34 - FOOD Locaties 2020/2021
35 Online Touch Home