24

Commercieel directeur Rinus Verhey: “Kennisintensieve projecten zijn ons als ontwerpende bouwer op het lijf geschreven” Kennisintensieve, complexe projecten. Heembouw mag daar graag zijn tanden in zetten. Commercieel directeur Rinus Verhey: “Projecten die veel vragen aan creativiteit, inzicht en slimme oplossingen, passen perfect bij onze rol als ontwerpende bouwer, met ons eigen architectenbureau. De maakindustrie is bij uitstek een branche waar wij onze kennis en expertise kwijt kunnen. Heembouw heeft al veel projecten voor productie- en food gerelateerde bedrijven turnkey gerealiseerd. Hoe het interne proces bij onze klanten in hun nieuwe huisvesting een goede plek krijgt, is daarbij cruciaal.” Het adviestraject dat Heembouw dan ingaat, is intensief. “Wij kunnen goed met onze klanten meedenken en hen (mede) adviseren hoe hun proces het beste vorm gegeven kan worden en zo slim mogelijk in de nieuwe huisvesting gepast kan worden. Samen met ons architectenbureau Heembouw Architecten gaan we aan de hand van de wensen van de klant aan de slag. Hoeveel producten wil een klant in zijn nieuwe fabriek dagelijks produceren, hoeveel wordt er opgeslagen, hoeveel aan- en afvoermomenten zijn er, wat gaat er dan in of uit, al dit soort gegevens zijn van invloed op de lay out van de nieuwe huisvesting en het uiteindelijke ontwerp, zodat het klantproces optimaal kan verlopen.” Simulatiemodel maakt visueel hoe proces in nieuwe huisvesting past Om de klant een goed beeld te geven hoe zijn proces uiteindelijk in de nieuwe huisvesting functioneert, maakt Heembouw gebruik van proces simulatie. Verhey: “Bij de uitwerking van de klantwensen in een goed voorstel, op maat voor de klant, werken we samen met strategische partners, die specialistische kennis van een specifieke branche hebben. Daarbij zijn we altijd op zoek naar nieuwe partijen, die iets extra’s kunnen toevoegen. We doen nu een pilot met proces simulaties, om de klant te laten zien op welke manier zijn wensen ten aanzien van productie, warehousing en logistiek gerealiseerd kunnen worden in de nieuwe huisvesting. Hiermee kunnen we onze klanten een nog beter advies geven en een plek creëren waar mensen willen zijn.”

25 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication