tijdens het afremmen op conveyors en van de liften van shuttlesystemen. Systemen zijn onderhoudsvriendelijk en zo efficiënt mogelijk ontworpen. Bovendien kan je met onze installaties prima de hoogte in en daardoor de bebouwde oppervlakte reduceren.” TGW richt zich op drie focusmarkten: grocery, fashion en industrial components. In elke markt heeft het toonaangevende merken als klant, waaronder Bol.com, ASDA, Puma, Würth, Coop, Skechers, Engelbert Strauss, AhorraMás, Jack Wolfskin, Esprit, Kärcher, Conrad and Thomann, Decathlon, TVH en ECP. Begin dit jaar kreeg TGW opdracht van Puma voor het realiseren van een nieuw systeem voor het nieuwe edc van Puma in Duitsland. Het FlashPick-systeem vormt de basis van de installatie die verder wordt aangepast aan de specifieke eisen van het Duitse sportmerk. Het shuttle-dc krijgt 24 gangen en 730.000 opslaglocaties. Bijna vijfhonderd Stingray shuttles handelen straks de opdrachten af. Puma sloot ook een tienjarig Lifetime Services contract met TGW. Aanpassen van bestaande installaties In de Benelux beschikt TGW over een eigen ontwikkelteam dat zich bezighoudt met het upgraden en aanpassen van bestaande installaties. “Dat moet vaak bij operationele sites en vergt een totaal andere aanpak.” De ontwikkelingen in de magazijnautomatisering gaan hard, zegt De Sutter. “Wij zijn absoluut een front runner. Negentig procent van wat wij neerzetten is een eigen ontwikkeling, vanuit ons R&D Center en onze fabrieken in Oostenrijk. We hebben zo’n vijfhonderd softwareontwikkelaars in dienst en connecteren onze WCS en WMS software tot en met het warehouse management systeem en het ERP-systeem. In de operationele fase ondersteunen we 24/7 met on-sitemaintenance en hotline support.” “Dit jaar bestaan we vijftig jaar en door de jaren heen zijn we geëvolueerd van een leverancier van componenten naar een system integrator die het hele spectrum van magazijnautomatisering aanbiedt. ‹‹ www.tgw-group.com Logistiekvastgoed 2019 - 97
98 Online Touch Home