12

BEDRIJFSCULTUUR Denken vanuit de opdrachtgever VAN DUURZAAM DENKEN NAAR DUURZAAM DOEN Van der Heijden bouw & ontwikkeling heeft de respectabele leeftijd van honderdvierentwintig jaar bereikt, maar terugkijken is wel het laatste waar dit vernieuwende bedrijf zich mee bezighoudt. Ze onderscheiden zich door zich echt in te leven in hun opdrachtgevers. W Directeur/eigenaar Herbert van der Heijden: ‘Door in de huid van de opdrachtgever te kruipen, kunnen wij soms met alternatieven komen waarvan de investeringen lager liggen dan wel efficiënter kunnen worden gerealiseerd’ e hebben een inspirerend gesprek met Herbert van der Heijden die eenentwintig jaar geleden, samen met zijn broer Arno, aan het roer van deze dynamische onderneming is gekomen: ‘Wij vertegenwoordigen de vierde generatie. Het bedrijf is in 1892 door onze overgrootvader opgericht. Werken onder je eigen naam is voor ons een extra stimulans om het zo goed mogelijk te doen. Je wilt alles in het werk stellen om die eigen naam hoog te houden. Het zegt natuurlijk wel wat dat we al meer dan honderdtwintig jaar ‘in business’ zijn, maar we richten ons liever op de toekomst, op de komende honderdtwintig jaar. Nadat we nu ruim twintig jaar geleden de leiding van de derde generatie hadden overgenomen, hebben we onze eigen weg moeten vinden. Tijdens dit proces is met name onze stijl van leidinggeven veranderd. We leggen de verantwoordelijkheid en daarmee in feite ook het 12 INHOUT 47/2016

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication