5

kwalitatief beter of efficiënter kunnen realiseren.’ Denis Brouwer legt uit dat er grotere en kleinere vestigingen zijn: ‘Voor de klant zou dit echter geen verschil mogen uitmaken. Onze vestigingen zijn het gezicht van Jongeneel in de markt en moeten ervoor zorgen dat onze klanten zich welkom voelen en kunnen profiteren van alle kennis die bij Jongeneel aanwezig is. Ik heb het al eerder gezegd: wij moeten de verwachtingen van onze klanten elke dag weer overtreffen: het gewone ongewoon goed doen! We werken met een groeimodel. Dit betekent dat we ook investeren in het vernieuwen en uitbreiden van onze vestigingen. Zo openen we begin november een compleet nieuwe vestiging in Tilburg. Deze nieuwe vestiging komt in een van de mooiste panden die we als Jongeneel hebben en ligt, en dat is uiteraard veel belangrijker, dichter bij onze klanten. Hierdoor zal de bouwshop nog beter tot zijn recht komen, een belangrijk aspect van onze dienstverlening aan haalklanten. Want dat is en blijft het centrale uitgangspunt van onze nieuwe commerciële organisatie: het optimaal bedienen en maximaal ontzorgen van onze klanten. Jongeneel is in de allereerste plaats een klantenbedrijf.’ Dezelfde taal We hebben ook een ontmoeting met de drie regiodirecteuren van Jongeneel: John Veerman voor het noorden, Arjën van de Hoef voor het midden en Vincent Meeuwissen voor het zuiden van het land. John Veerman: ‘We gaan Jongeneel in een veranderende markt opnieuw op de kaart zetten. Daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen. Jongeneel komt veel dichter bij haar klanten te staan.’ Arjën van de Hoef legt het accent op persoonlijk zakendoen: ‘We moeten onze klanten zo goed kennen dat we aan een half woord genoeg hebben om ze optimaal te kunnen bedienen. Dat zie ik als de grootste uitdaging.’ Vincent Meeuwissen voegt eraan toe dat de meeste klanten ook graag lokaal zakendoen: ‘In dat verband is het een voordeel dat de teams op de vestigingen de lokale markt goed kennen en dezelfde taal spreken, letterlijk en figuurlijk.’ Het was een korte ontmoeting maar de boodschap komt duidelijk over. Ze staan bij wijze van spreken te trappelen van ongeduld om van de nieuwe commerciële organisatie een succes te maken.  Hoe wordt de nieuwe koers van Jongeneel door de vestigingen ervaren? Met dit doel brengen we een bezoek aan Jongeneel Terneuzen. Lees verder op pagina 6 De drie regiodirecteuren van Jongeneel (vlnr): Vincent Meeuwissen (Zuid-Nederland), John Veerman (Noord-Nederland) en Arjën van de Hoef (Midden-Nederland) INHOUT 5

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication