Programma Veerkracht Doelstelling Landen Besteed Kinderen geholpen in Nederland Kinderen die te maken hebben gehad met traumatische ervaringen en risicovolle omstandigheden zijn veerkrachtig en kunnen zich ontwikkelen. Nederland, Caribisch deel van het Koninkrijk, Guatemala en Nicaragua € 2.646.352 7.000 in de maatschappelijke en vrouwenopvang 7.000 asielkinderen Kinderen geholpen in buitenland 99.500 Sommige kinderen maken al op jonge leeftijd nare dingen mee, zoals huiselijk geweld. Kinderpostzegels zorgt ervoor dat kinderen deze nare gebeurtenissen een plekje kunnen geven. Met de besteding heeft Kinderpostzegels in binnenen buitenland 113.500 kinderen kunnen helpen. Voorbeeld: Huisje Boompje Beestje. Elk jaar komen 8.500 kinderen in Nederland buiten hun schuld in de vrouwenopvang of de daklozenopvang terecht. Kinderpostzegels kreeg in februari 2017 een bedrag voor drie jaar van € 1.990.000 van de Nationale Postcode Loterij. Met het grootschalige natuurproject Huisje Boompje Beestje vormen we een groot aantal instellingen voor daklozen- en vrouwenopvang om tot meer kindvriendelijke locaties. Bijvoorbeeld met (moes) tuinen en beesten. Hiermee hielpen we in 2017/2018 2.318 kinderen en 1.839 ouders. ‘Als je verdrietig bent en je aait een diertje of je speelt buiten, dan word je rustiger’, zegt een meisje uit de opvang. 16