Samen voor kinderen Kinderpostzegels kan niet zonder leerkrachten, bestellers, donateurs, subsidieverstrekkers, partners en samenwerkingsverbanden. Zij dragen bij aan het Kinderpostzegelsucces. • Leerkrachten zijn uitermate belangrijk voor het succes van de Kinderpostzegelactie. Meestal beslissen zij over deelname aan de actie, ze coördineren de actie en geven hun leerlingen instructie. We luisteren naar hun mening (individueel) en vragen regelmatig naar hun mening, o.a. in het scholenonderzoek. Ruim 138.000 leerlingen uit 6.446 groepen van 3.729 scholen deden in 2018 mee aan de actie. • 1.297.277 bestellers kochten kinderpostzegels en andere producten. • Partnerorganisaties voeren onze projecten uit. • Samenwerkingsverbanden helpen meer impact te realiseren. • Meer dan 31.055 donateurs steunen ons het hele jaar door, zodat we nog meer kinderen kunnen helpen. In dit boekjaar is hun aantal weer toegenomen. Ook de gemiddelde jaarbijdrage per donateur is t.o.v. vorig boekjaar gegroeid. Dankzij onze donateurs ontvangen elk jaar duizenden kinderen extra hulp. Donateurs krijgen van ons heldere informatie over de besteding van de gelden en de projecten die dankzij hun steun mogelijk worden gemaakt: via een digitale en een jaarlijkse nieuwsbrief in print. Ook via social media worden donateurs op de hoogte gehouden van de projecten die Kinderpostzegels steunt. De opbrengst van bijdragen van donateurs wordt onderstaand gepresenteerd zonder giften uit de Kinderpostzegelactie. 20