Bestuursverslag KS Fectio 2017 |Onderwijs en Kwaliteit 4.5 Realisatie overige beleidsdoeleinden 2017 Identiteit In 2017 ging de aandacht uit naar de levensbeschouwelijke identiteit. Er was behoefte aan een duidelijke en meer actuele beschrijving van onze identiteit, wat we daaronder verstaan en hoe we dit binnen de stichting en op de scholen kunnen terugzien. Er is een aanzet gegeven aan een notitie ‘levensbeschouwelijke dimensie van KS Fectio’ en deze is besproken in het directieteam. Het streven is de notitie in april 2018 definitief af te ronden. Opleiden in School In 2017 is het beleid met betrekking tot Opleiden in School herijkt. Vanuit de twee samenwerkingspartners, Marnix en Hogeschool Utrecht, is informatie bijeengebracht. Daarnaast zijn de afspraken die in de voorgaande jaren zijn gemaakt meegenomen in het nieuwe beleid. Dit beleid is basis voor beide netwerken. Nieuwe ontwikkelingen en afspraken worden jaarlijks aangevuld. Eén school heeft het keurmerk behaald Opleiden in School, waardoor nu vier scholen zijn gecertificeerd. Nieuwsbrief 5 27 Sociale Veiligheid De herintroductie van de IRIS-monitor is doorgeschoven naar maart 2018. Deze monitor is verbonden met ons leerlingvolgsysteem Parnassys. Incidenten met opvallend gedrag (sociaal dan wel fysiek) worden binnen Parnassys geregistreerd. Via de IRIS-monitor kunnen de incidenten gemonitord worden. Op deze wijze krijgen we beter zicht op de veiligheid op de scholen. Het gebruik van de registratie is nog niet volledig, vandaar herintroductie. Ouderportaal Er zijn afspraken gemaakt over het gebruik van het Ouderportaal binnen Parnassys om ouders actueel inzicht te geven in de ontwikkeling van hun kind. Begin 2018 staat een training gepland en gaat het eerste gedeelte van het portaal naar ouders open. 21st Century Skills De opbrengst uit gesprekken in 2016 en 2017 vormen de basis voor de eerste verkenningen van een nieuwe visie voor Fectio. In 2018 zal een nieuwe visie worden bepaald. Vanuit die nieuwe visie zal een nieuw strategisch beleidsplan worden geschreven. 27