Bestuursverslag KS Fectio 2017 |Kernactiviteiten 1.3 Identiteit en imago De waarden van Fectio zijn terug te vinden in onderstaande positionering: • Vertrouwen: in verbinding met elkaar en aandacht voor gezamenlijke viering • Ontwikkeling: vooruitstrevendheid in onderwijs • Respect voor elke leerling: veilig talenten ontwikkelen Vertrouwen, ontwikkeling en respect In alle gesprekken en bijeenkomsten die we binnen en buiten de stichting hebben gevoerd komt naar voren dat onze katholieke waarden, onze basis, nog altijd worden herkend en een gemeenschappelijke basis vormen van waaruit we werken. De kracht van de katholieke basisbeginselen vertaalt zich in eigentijdse kernwaarden als vertrouwen, verbonden en vieren. Onze waarden zijn geen marketingtool maar een drijfveer in de organisatie. Tegelijkertijd geeft het ook een beeld van de sfeer die we op de scholen nastreven en uit willen stralen en geven we uitdrukking waar Fectio voor staat en wil staan. Een koepel waar het katholiek zijn de basis vormt en zich vertaalt in een positief mensbeeld dat uitgaat van vertrouwen, dat verbonden is met mensen en staat voor een tolerante samenleving met respect voor ieders eigenheid. Nieuwsbrief 5 We kiezen niet zomaar voor het beste onderwijs maar willen daarin vooroplopen en vooruitstrevend zijn. 8 De gerichtheid op ontwikkeling drukt uit dat we niet zo maar een baan hebben maar met hart en ziel weten waar we voor gaan en staan. We kiezen niet zomaar voor het beste onderwijs maar willen daarin vooroplopen en vooruitstrevend zijn. Steeds de lat hoger leggen. En altijd vanuit respect voor elke leerling. De meerwaarde is dat elk kind in een veilige leeromgeving zijn eigen talenten kan ontwikkelen.