Geleid door creativiteit (advertorial) 8 Drie jongelui met een koptelefoon, lege flesjes drinken en rondslingerende post-its. Even niet goed opletten, en je raakt verstrikt in de verjaardagsslingers. Al lijkt er vandaag niemand jarig te zijn. Wanneer je het kantoor van Web and Brand in Assen binnenstapt zou je niet zeggen dat hier werkelijk serieus gewerkt wordt. De gemiddelde leeftijd is laag. De mate van enthousiasme hoog. “Je brengt bijna een kwart van je volwassen leven door op je werk. Het moet toch gewoon leuk en fijn zijn om daar je kostbare tijd door te brengen? Dat zou ik in ieder geval wel willen!” Ben Boogaardt (26) heeft het bedrijf 10 jaar geleden, toen hij 16 was, opgericht. Begonnen op zijn zolderkamer, vanuit zijn passie voor het vak; websites maken. Inmiddels is het bedrijf al een aantal jaren gevestigd in een pand in het centrum van Assen, waar vandaag de dag met drie man sterk wordt gewerkt aan websites voor kleine en grote namen. Ben: “Ik mag niet over alle klanten wat zeggen, maar tot ons portfolio behoren diverse landelijk bekende en alom geprezen organisaties. In Assen weten ook steeds meer bedrijven ons te vinden. Maar we zijn een digitaal bedrijf, dus niet afhankelijk van onze fysieke locatie.” Linksboven: oprichter Ben Boogaardt, rechts een kijkje in de keuken. De gedrevenheid en levenslust werd wel al snel opgemerkt door de organisatie van Kunst aan de Vaart. Web and Brand is door hen gekozen als vaste samen werkingspartner op digitaal vlak. De nieuwe website van Kunst aan de Vaart is dan ook ontwikkeld door Web and Brand. Deze klus is geheel volgens haar eigen, kenmerkende werkwijze aangepakt. Ben: “We proberen verbinding te vinden met de organisatie en de mensen die er achter schuilen. Om een klant goed te kunnen helpen willen we het bedrijf, haar mensen en visie en missie doorgronden. Die informatie en het bijbehorende gevoel hebben we namelijk nodig om de vertaling te kunnen maken naar diverse digitale uitingen, zoals een website. Vandaar de ‘and’ in onze bedrijfsnaam; Web and Brand.” “ Het ultieme doel is het digitaal denken en doen een integraal onderdeel van iedere organisatie te maken, en zelf paraat te staan met externe expertise.” De nieuwe website van Kunst aan de Vaart geeft een prachtige, visuele indruk van het evenement en zit boordevol handige functionaliteiten om je bezoek voor te bereiden. Elke editie van Kunst aan de Vaart biedt weer iets nieuws en verrassends en de website is daarom ook flexibel opgebouwd, klaar voor de toekomst: “De vrijwilligers van de communicatiecommissie kunnen de website geheel zelfstandig beheren. En als men volgend jaar nieuwe, kunstzinnige plannen heeft, dan kan de website met een kleine inspanning een gedaanteverwisseling ondergaan. Uniek voor een website in deze categorie!” Lees meer over Web and Brand op www.webandbrand.nl of aanschouw de website van Kunst aan de Vaart op www.kunstaandevaart.nl Kunst aan de Vaart 2018
9 Online Touch Home