Bruikleenovereenkomst De ondergetekende, 1. LIVaanhetwerk/IGL, Boddenveldweg 11, 3520 Zonhoven, vertegenwoordigd door Dhr. Yves Moriën, Directeur, in samenwerking met Ghana4you, vertegenwoordigd door Dhr. Rik Loenders, Bestuurder, hierna genoemd “Uitlener,” en 2. Klik of tik om tekst in te voeren., Klik of tik om tekst in te voeren. hierna genoemd “Lener,” komen als volgt overeen: Artikel 1: Voorwerp van de overeenkomst Uitlener stelt aan Lener ter beschikking het volgende: PC’s en onderdelen, hierna “het uitgeleende materiaal”. Het uitgeleende materiaal blijft ten allen tijden eigendom van Uitlener. Artikel 2: Doel van de overeenkomst Het uitgeleende materiaal dient door Lener ter beschikking gesteld te worden aan kansarme eindgebruikers voor educatieve doeleinden. Indien oneigenlijk gebruik van het uitgeleende materiaal wordt vermoed of vastgesteld, heeft LIVaanhetwerk het recht om aanvragen door deze Lener te weigeren of de reeds ontleende goederen vervroegd terug te eisen. Artikel 3: Lijst en staat van het uitgeleende materiaal In bijlage aan deze overeenkomst wordt een lijst gehecht waarin het uitgeleende materiaal dat het voorwerp uitmaakt van deze overeenkomst is opgenomen, met vermelding van de waarde. Deze lijst maakt een integraal deel uit van deze bruikleenovereenkomst. De Lener verklaart het uitgeleende materiaal in goede staat van werking te hebben ontvangen.
Artikel 4: Duur van de overeenkomst Het uitgeleende materiaal wordt uitgeleend voor de periode van 6 mei 2020 tot en met 30 juni 2020. Deze uitleenperiode kan enkel verlengd worden met schriftelijke toestemming van Uitlener. Artikel 5: Helpdesk/IT support Uitlener stelt een gratis e-helpdesk ter beschikking aan Lener en diens eindgebruikers (zie Art 2). De e-helpdesk is beschikbaar elke werkdag tussen 9u en 15u op het nummer 0475 38 35 03 Artikel 6: Ophalen en teruggave van het uitgeleende materiaal a) De Lener dient het uitgeleende materiaal af te halen bij LIVaanhetwerk, Boddenveldweg 11, 3520 Zonhoven. Materialen kunnen enkel uitgeleend en teruggebracht worden tijdens de openingsuren van LIVaanhetwerk. LIVaanhetwerk heeft eenzijdig het recht de openingsuren zonder opgave van reden en te allen tijden te wijzigen en zal Lener inlichten over deze wijziging. b) Lener is verantwoordelijk voor het uitgeleende materiaal vanaf het moment dat Lener of zijn/haar gevolmachtigde deze in ontvangst neemt tot op het moment dat Lener het materiaal in zijn volledigheid teruggeeft aan LIVaanhetwerk. Lener dient de nodige maatregelen te nemen om het materiaal te beveiligen bij vervoer, tegen normale weersomstandigheden, brand, verlies en diefstal. c) Lener dient het uitgeleende materiaal na het verstrijken van de bruikleentermijn onmiddellijk aan Uitlener te retourneren in goede en werkende staat. d) De ontvangst door LIVaanhetwerk ontslaat de Lener niet van zijn aansprakelijkheid voor schade ontstaan na de start van de uitleentermijn. Artikel 7: Schade, diefstal, verlies of overschrijding van uitleentermijn a) b) Lener is verplicht als een goed huisvader voor het uitgeleende materiaal te zorgen. In geval van schade is het Lener niet toegestaan om zelf herstellingen uit te voeren aan het uitgeleende materiaal. De Lener dient beschadigingen aan LIVaanhetwerk te melden binnen 24u nadat Lener hiervan op de hoogte (gesteld) is. c) Lener draagt op eigen rekening zorg voor een verzekering tegen schade, diefstal of verlies van het uitgeleende materiaal.
d) Schade die is ontstaan door oneigenlijk gebruik van het uitgeleende materiaal of als gevolg van nalatigheid of ondeskundig gebruik, zijn voor rekening van Lener voor zover deze niet door de verzekeringsmaatschappij worden vergoed. e) In geval van schade, diefstal, verlies of het overschrijden van de afgesproken uitleentermijn met meer dan 1 werkdag, verbindt Lener zich ertoe om de gevraagde schadevergoeding, maximaal ten bedrage van de waarde (zie Bijlage) van (het onderdeel) van het uitgeleende materiaal te vergoeden aan LIVaanhetwerk. f) LIVaanhetwerk is niet verantwoordelijk voor verlies van gegevens ten gevolge van storingen, computervirussen, e.d. Artikel 8: Slotbepalingen a) Uitlener behoudt zich het recht om deze bruikleenovereenkomst te wijzigen. Wijzigingen zullen schriftelijk aan Lener worden toegestuurd. Deze wijzigingen zijn van toepassing zodra beide partijen voor akkoord hebben ondertekend. Voorgaande overeenkomsten komen hiermee te vervallen. b) Situaties waarin deze overeenkomst niet voorziet zullen in goed overleg tussen Uitlener en Lener worden opgelost. c) De huidige overeenkomst zal toegepast en geïnterpreteerd worden conform het Belgische recht. Indien nodig geacht, zijn uitsluitend de rechtbanken van Limburg bevoegd. Opgemaakt te Zonhoven in 2 originele exemplaren op 6 mei, 2020. Uitlener, Lener, Handtekening Handtekening
Procesbeschrijving PC Project Fase 1: hardware wordt verzameld (afgehaald of aangeleverd). Criteria is dat de hardware nog moet werken en niet ouder is dan 8 tot 10 jaar (onder voorbehoud van de specificaties). Fase 2: de hardware wordt in onze opslagruimte geïnventariseerd in een database (serienummer, aanwezig hardware, productkey Windows…), waarbij ook de gegevens van de schenker worden geregistreerd. Fase 3: de hardware wordt grondig schoongemaakt (de desktop pc’s worden ook vanbinnen stofvrij gemaakt). Fase 4: de hardware wordt onderworpen aan een langdurig proces van datacleaning aan de hand van DBAN. De aanwezige data op de vaste schijf wordt daarmee volledig en permanent verwijderd. Hiervan kan een certificaat opgesteld worden indien gewenst. Fase 5: de hardware wordt voorzien van het Windows operating systeem, bij voorkeur wordt hier gebruik gemaakt van de aanwezig Windows Product Key. Tevens worden alle updates geïnstalleerd. Fase 6: de configuratie wordt volledig nagekeken op eventuele ontbrekende systeemsoftware of fouten in de configuratie. Deze problemen worden opgelost door de IT medewerkers. Fase 7: er wordt op de hardware freeware software geïnstalleerd zoals LibreOffice. Fase8: een checklist wordt gebruikt om de hard- en software criteria te controleren. Fase 9: de hardware wordt onderworpen aan een kwaliteitscontrole. Fase 10: de uitgevoerde handelingen worden geregistreerd in de database. Fase 11: handling van de hardware, verpakking, bruikleenbon.
1 Online Touch