8

Heel vervelend was dat we in Heinkenszand in de Dorpsstraat een weg naar de scouting over het hoofd gezien hebben. Dit heeft veel deelnemers best wat tijd gekost om er achter te komen dat deze weg niet de bedoeling was van de uitzetters. Als je voorbij de scouting reed, moest je deze inmiddels onverharde smalle weg kilometers volgen alvorens te kunnen keren. In de C-klasse stond na het huisnummer viersprong rechts en vervolgens ga je als uitzetters, in dit geval ten onrechte, ervan uit dat dat ook wel bij de andere klassen het geval zal zijn. Het feit dat op het straatnaambord de spatie tussen Cor en Bode bij Cor Bodeweg ontbrak, had voor de A- en de B-klasse geen gevolgen. De opdracht was al fout en nu dubbel fout. Helaas is een controle op de Boomdijk door iemand verplaatst. De controle is door ons onderaan de dijk gezet. Toen we de controles gingen ophalen, bleek de controle op de dijk te staan en stond er ook nog een auto op de weg onderaan de dijk. Op deze controle stond een herstelopdracht die op de dijk overbodig was. Gelukkig liep de rit niet in het honderd. Op de herstelopdracht stond dat u EL (is einde weg L) moest. Herstelopdrachten moeten eerst worden uitgevoerd voordat u verder gaat met de volgende opdracht. De volgende routeopdracht was ook EL. Deze einde wegsituatie kwam u niet meer tegen, maar u kwam wel bij de goede opvangcontrole voor degenen die bij de volgende opdracht gezien hadden dat er door het gebruik van het bord INRIT geen sprake was van een viersprong. Dus degenen die de herstelopdracht uitvoerden kregen gratis de volgende controle. Tegen het einde van de rit is nog een wegwijzer met Ede verdwenen, ook dit had op zich geen gevolgen, er stond rechts van de weg ook nog een wegwijzer. Gelukkig konden wij de wrange smaak van de fouten toch snel wegspoelen omdat deze rit veel deelnemers had, waarvan velen na afloop positief gesteld waren. Cobie en John Terpstra 9

9 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication