9

februari 2021 9 mee. “Jehetjeeeee, ga naar je eigen plek”. Ad rem als ze is, reageert Henriëtte direct; “Ik mag toch zeker wel even meekijken?” “Nee!” is het antwoord wat ze terugkrijgt. “Thys. Ik lees hier dat jij met Bareka gaat beginnen en daarna om 09:00 uur Teams”, zeg ik. “Dat weet ik, en ik weet zelf wel hoe dat moet”. Hij gaat zitten, trekt zijn knieën op tegen de tafelrand, en tikt nonchalant, een beetje te ruig, met zijn vingers op het touchscreen van zijn Chromebook. Zo, nummer 2 is ook aan de gang. de twee jongsten uitleg wat ze vandaag gaan doen, gaat het belletje van AR haar laptop. “AnnaRiek, je laptop gaat”. Het is Femke, haar vriendinnetje, die inbelt via Teams. Het gezellige ‘schoolplein’ geklets begint. Nog een belletje. Volgend vriendinnetje. Check, nummer 1 is aan de gang. Thys staat naast zijn stoel te springen. “Ik ga Rekentuin doen! En, daarna een filmpje als beloning, oké?”. Ik begrijp hem, het werk moet zo snel mogelijk af. Henriëtte kijkt ondertussen met AR “Kom maar Henriëtte, ga maar op je plekje zitten. “Je werkrooster, even kijken, rekenen, lezen, schrijven en tekenen. Ok. We beginnen maar met het Ankerverhaal (onlinefilmpje), hier is het linkje. Klik maar. Hier zijn je boekjes. Roep maar als je klaar bent”. Ik check de tijd. Filmpje van 10 minuten. Check; nummer 3 is ook aan de gang. Ik loop naar boven en steek mijn hoofd om de slaapkamerdeur. “Lukt het?” zeg ik. “Ja!”, is het antwoord. “Ga maar”. Nummer 4 is ook aan de gang. Alles onder controle.

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication