41

Kontrasten Op snein 21 april dogge Take Beukema en ik, Liuwe van der Meer, in proef yn ’e tsjerke fan Mantgum: wy sette it lûdste ynstrumint dat der is, it oargel, njonken it allersachtste ynstrumint dat der is, it klavichord, in foarrinner fan ús piano, en wy spylje dêr passende muzyk op, dat wol sizze: sachte muzyk. Want ek it oargel kin sacht spylje. Wy demonstrearje ús ynstruminten efkes, fertelle der wat oer en spylje wat muzyk dy’t foar beide ynstruminten skreaun is. Op it oargel spilet Take wurk fan Max Reger, Bert Matter en Johann Sebastiaan Bach, op it klavichord spylje ik muzyk fan Carl Philipp Emanuel Bach, de soan fan, yn syn tiid ferneamd om syn klavichord-spyljen. Earen stelle har yn op it lûd dat se hearre, men went oan it sachte lûd. Dat hoopje wy ek! Jimme kinne fan healwei fjouweren ôf in kopke tee of kofje drinke, om fjouwer oere brâne wy los. No ja, it is sacht, hin? En fansels kostet it neat. Op zondag 21 april houden Take Beukema en ik, Liuwe van der Meer, een experiment in de kerk van Mantgum: we zetten het luidste instrument dat er is, het orgel, naast het zachtste instrument dat er is, het klavichord, een voorloper van onze piano, en we spelen daar bijpassende muziek op, dat betekent dus: zachte muziek. Want het orgel kan ook zacht spelen. We demonstreren onze instrumenten, vertellen er wat over en spelen dan muziek die voor beide instrumenten is geschreven. Take speelt werk van Max Reger, Bert Matter en Johann Sebastiaan Bach, op het klavichord speel ik muziek van Carl Philipp Emanuel Bach, inderdaad de zoon van, en in zijn tijd beroemd als klavichordspeler. Het menselijk oor stelt zich in op het geluid dat er gemaakt wordt, men went aan zachte klanken. Dat hopen wij ook! Om half vier kunt u binnenwandelen voor een kopje thee of koffie, om vier uur branden we los. Nou ja, de muziek is zacht, hè? En er zijn geen kosten aan verbonden. Liuwe van der Meer Mandeguod april 2024 | 41

42 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication