21

INTERVIEW | PETER DE JAGER HET GEZICHT ACHTER GRAND CAFÉ VANBERESTEYN ‘ Iedereen is van harte welkom in Grand Café vanBeresteyn Sinds 1 oktober 2025 is Peter de Jager het gezicht achter Grand Café vanBeresteyn. Met meer dan dertig jaar horeca-ervaring en een groot hart voor gastvrijheid zorgt hij ervoor dat bezoekers zich direct thuis voelen. Of je nu komt voor een voorstelling of gewoon voor een gezellig moment. Dat Peter een echte horecaman is, staat buiten kijf. “Ik ben ooit begonnen op het TT Circuit in Assen. Daar heb ik ruim 21 jaar gewerkt, van kofezetter en patatbakker tot uiteindelijk locatiemanager. Het was een fantastische tijd. Soms mis ik het geluid van de motoren nog steeds. Ik heb daar veel ervaring opgedaan met grote evenementen.” In 2015 nam hij het Rozenpaviljoen over in Winschoten. “Het begon in 2000 als een kleine tearoom en expositieruimte, maar is opgebouwd tot een volwaardig restaurant met diner en catering. We kregen zelfs bezoek van prinses Máxima tijdens het rozenfestival, waar ze een eigen roos onthulde. Zulke evenementen met live muziek zou ik hier op het plein ook graag organiseren. Ik hou ervan om leven in de brouwerij te brengen.” ’ Na tien jaar verkochten Peter en zijn vrouw het Rozenpaviljoen en reisden ze drie maanden met de camper door Europa. “Een prachtige ervaring. Eigenlijk wilde ik daarna niet meer terug de horeca in, maar inmiddels werk ik weer zes dagen per week. Ik kan het toch niet laten, ik heb een echt horecahart,” zegt hij lachend. Toen de kans zich voordeed om het Grand Café over te nemen, hoefde hij niet lang na te denken. “Het theater speelde daarin een grote rol. Ik hou van die wereld, het contact met artiesten en de bijzondere sfeer.” Voor de toekomst heeft Peter duidelijke plannen. “Ik hoop dat er binnenkort een mooi, nieuw interieur komt. Het meubilair is al twintig jaar oud en ik kan niet wachten tot het een gezelliger, sfeervoller café is. Het is nu sowieso mogelijk om gezellig bij ons te komen lunchen, te borrelen of te genieten van kofe/thee en een gebakje. Ik zie heel veel ruimte voor groei en ontwikkeling. Wat er is, is al hartstikke leuk maar ik zie nog veel meer mogelijkheden voor de toekomst. Er zit zeker potentie in het Grand Café en ik kan niet wachten om het verder op te bouwen.” De plek waar je geniet en beleeft Welkom bij Grand Café vanBeresteyn. Midden in het cultuurcentrum vind je dé ontmoetingsplek waar gastvrijheid, cultuur en gezelligheid samenkomen. Of je nu langskomt voor een kop kofe, een lunchafspraak, een voorstelling of gewoon een ontspannen moment voor jezelf, bij ons voel je je direct thuis. Neem plaats in ons knusse café en geniet van alles wat de dag te bieden heeft. We zijn dagelijks geopend voor een kopje kofe of thee met gebak. Van 12.00 tot 16.30 uur serveren we een verse lunch. Onze menukaart biedt voor ieder wat wils: van rijk belegde broodjes en soepen tot een smakelijk 12uurtje. En natuurlijk mag een borrel met bitterballen of een uitgebreid garnituur niet ontbreken. Als theatercafé zijn we onlosmakelijk verbonden met de voorstellingen en lms in vanBeresteyn. Maak je avond compleet door vooraf iets te drinken of na aoop na te genieten in het café, waar bezoekers en artiesten elkaar ontmoeten. Daarnaast biedt Grand Café vanBeresteyn volop mogelijkheden voor zakelijke bijeenkomsten. Met meerdere vergaderzalen en catering op maat verzorgen we je bijeenkomst tot in de puntjes, van lunch tot uitgebreid dinerbuffet. THEATERGIDS 2026 2027 | PA GINA 21

22 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication