13

“ Klanten zijn enthousiast.” “ Door mijn e-mail uitnodiging te accepteren, krijgt de klant mijn scherm te zien en kan ik via de telefoon en het programma zelf meteen een uitleg van de tekening geven. Hierbij is het bovendien ook mogelijk om van perspectief te wisselen en zelfs om ‘in de tekening te stappen’. De klant kan dan ervaren hoe het is om zelf in het magazijn te staan. Een ander groot voordeel is dat ik meteen wijzigingen kan aanbrengen. Bovendien is het ook meteen duidelijk wat de klant bedoelt als er iets moet veranderen. Eerst kreeg ik nog weleens een e-mail met ‘die stelling moet tegen de andere muur’, maar was het onduidelijk welke muur dat dan moest zijn. Nu kan ik op aanwijzingen van de klant de stelling as we speak op de juiste plek zetten.” “ Over het algemeen krijgen we alleen maar positieve reacties op het Real Time ontwerpen. Deze werkwijze is echt een aanwinst voor MeerMagazijn. Het biedt zowel ons bedrijf als onze klanten grote meerwaarde.” MAKEN ALLE KLANTEN VAN MEERMAGAZIJN GEBRUIK VAN DEZE DIENST? “ Wij hebben ook klanten die alleen stellingmateriaal aanschaffen. Voor hen hoeven we geen tekeningen te maken, dus zij maken ook geen gebruik van deze methode. De klanten voor wie wij ons wel bezighouden met magazijninrichting en waarvoor we dus wel tekeningen maken, bieden we allemaal de mogelijkheid om live mee te kijken. Het ligt ook aan de moeilijkheid van het project of dit nodig is”. “ Tot nu toe wordt er goed gebruik van gemaakt. Klanten vinden het ook leuk om op deze manier door de tekeningen te lopen en ervaren het als een zeer waardevolle service van MeerMagazijn.” NIEUWE INNOVATIES BIJ MEERMAGAZIJN Het real time ontwerpen is niet de enige innovatie waarmee MeerMagazijn de dienstverlening naar de klanten toe wil verbeteren. Sinds enige tijd biedt het bedrijf klanten ook de mogelijkheid om de tekening van een nieuw magazijn te bekijken als een 3D visualisatie. Met behulp van een VR-bril kan de klant als ware in het nieuwe magazijn rondkijken . Door dit soort nieuwe technieken te omarmen, speelt MeerMagazijn nog beter in op de wens van de klant en blijft het bedrijf zich vernieuwen. Tot grote tevredenheid van de klanten en de medewerkers. HOE IS DE REACTIE VAN KLANTEN OP HET REAL TIME ONTWERPEN? “ Zoals ik al zei: iedereen is eigenlijk heel enthousiast. We krijgen reacties als ‘nu kan ik er echt doorheen lopen’, want we kunnen de tekeningen op allerlei manieren laten zien. Zowel in een 2D als in een 3D weergave. In het begin merkten we wel dat klanten met een volle agenda het iets lastiger vonden werken. Om samen goed naar een tekening te kijken, heb je toch al gauw een half uur nodig. Het idee van ‘even online kijken’ deed kennelijk vermoeden dat dit ook snel kon en we met tien minuutjes klaar waren. In die gevallen kregen we dan ook te horen dat ze de live meekijken methode heel prettig vonden werken, maar dat ze wel graag hadden willen weten hoeveel tijd dit ongeveer kostte. Dit vermelden we er nu dus ook altijd bij. Zo blijven we leren en onze dienstverlening verbeteren”. “ Maar over het algemeen krijgen we alleen maar positieve reacties. Deze werkwijze is echt een aanwinst voor MeerMagazijn. Het biedt zowel ons bedrijf als onze klanten grote meerwaarde.” MEERMAGAZINE 13 Foto: Roel Voskuil

14 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication