Service monteur als ambassadeur Leer de taal van de klant spreken! Als (service-)engineer of monteur bent u het gezicht van het bedrijf in de klant-leverancierrelatie. Het is van onschatbare waarde als u op klantgerichte wijze uw functie uitoefent. U heeft namelijk een grote invloed op het imago van uw bedrijf. Na afloop van de training Service monteur als ambassadeur bent u in staat om uzelf en uw bedrijf op een juiste manier te presenteren. • Leer de taal van de klant spreken en verbeter uw klantrelaties • Verhoog het rendement van uw service activiteiten • Ontdek de rol van de service engineer in uw marketingstrategie User Service monteurs, monteurs die regelmatig klantcontacten hebben of bij de klant gedetacheerd zijn briefcase Vanaf MBO Clock Indicatie duur: 2 dagbijeenkomsten Graduation-Cap BOOK-OPEN Syllabus Bewijs van deelname Programma Onder begeleiding van een ervaren communicatietrainer worden de volgende onderwerpen behandeld: • Hoe communiceer ik, wat is het effect van mijn gedrag en communicatie? • De verschillende communicatievormen (h)erkennen • Communiceren met overtuiging en passie: Elevator Pitch en Story Telling • Hoe stuur ik een gesprek? Een heldere strategie naar wederzijds commitment • Omgaan met verschillende klanttypen • Inleven in de problemen van de klant • Communicatie of commotie - omgaan met conflicten, weerstanden en tegenwerpingen • Onderhandelen en beïnvloeden tijdens gesprekken • Het creëren van een persoonlijk ontwikkelingsplan Tijdens de training gaat u aan de slag met praktische situaties door rollenspellen en oefeningen. Ook krijgt u een aantal testen, die meer inzicht bieden in de effecten van uw houding en gedrag. Duur Indicatie duur: 2 dagbijeenkomsten Bedrijfsintern Deze training wordt alleen verzorgd als bedrijfsinterne training voor u op maat. Samen met u analyseert onze opleidingsmanager uw situatie en inventariseert uw leerwensen. Op basis van deze situatie wordt een vrijblijvend voorstel gemaakt. Contact Wilma Kuijpers Opleidingsmanager T +31 (0)6 20 62 56 80 E w.kuijpers@mikrocentrum.nl Rianne Franken Adviseur Opleidingen T +31 (0)6 55 52 74 47 E r.franken@mikrocentrum.nl Kijk voor meer informatie en eenvoudig aanmelden op www.mikrocentrum.nl Vakgebied Leiderschap, communicatie en persoonlijke effectiviteit 105
108 Online Touch Home