119

Root Cause Analysis voor service en onderhoud Een Root Cause Analysis (RCA) heeft als doel knelpunten te voorkomen en deze efficiënt en effectief op te lossen. Steeds terugkerende knelpunten hebben een grote impact op de doorlooptijd, leiden tot onnodige kosten, hebben effect op de beschikbaarheid van assets, leiden tot kwaliteitsverliezen en zorgen voor onveilige situaties. Tijdens de cursus Root Cause Analysis voor service en onderhoud leert u te werken met deze methodiek. • Start met de juiste vragen om snel tot de kern van een probleem te komen. U vindt oorzaken en neemt gericht maatregelen • Maak maximaal gebruik van de ervaring van uw collega’s • Visualiseer, analyseer en communiceer helder met behulp van RCA User Medewerkers in productie- en onderhoudsdiensten en betrokkenen in processen ter verbetering van de bedrijfszekerheid, kwaliteit en veiligheid briefcase vanaf MBO Clock 2 dagbijeenkomsten Graduation-Cap BOOK-OPEN Syllabus Leden van het Mikrocentrum High Tech Platform ontvangen 10% korting op de cursusprijs Bewijs van deelname Programma Dag 1: het beschrijven van de storing / probleem / knelpunt • Formulering van het probleem en de ernst ervan • Benoemen oorzaken, gevolgen, omstandigheden en gefaalde maatregelen • Ontwikkelen van de vraagvaardigheden • Oefenen met RCA-cases • Het vastleggen van de Root Cause Analysis met de Problem Solving Pitstop, Event Map en tijdlijn Dag 2: het vinden van oorzaken en acties nemen • Het vinden, testen en uitsluiten van mogelijke oorzaken • Het verbeteren van de nieuwe vaardigheden door eigen toepassing en oefening • Het toewijzen van acties om problemen op te lossen en te voorkomen • Aandacht voor toepassing en borging in de eigen werkprocessen Plaats, startdatum, prijs - open inschrijvingen Duur 2 dagbijeenkomsten Prijs € 1.010,- per persoon, exclusief BTW, inclusief arrangementskosten en lesmateriaal Startdatum Veldhoven: 28 september 2021 Bedrijfsintern Voor een bedrijfsinterne cursus wordt een separate offerte gemaakt. Contact Karin Mous Manager Onderhoudsmanagement en Service T +31 (0)6 52 87 52 93 E k.mous@mikrocentrum.nl Lisa Verberne Adviseur Opleidingen T +31 (0)6 33 16 52 30 E l.verberne@mikrocentrum.nl Kijk voor meer informatie en eenvoudig aanmelden op www.mikrocentrum.nl Vakgebied Onderhoudsmanagement en service 117

120 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication