210

Systems engineering voor engineers Also available in English (only incompany) De cursus Systems engineering voor engineers helpt u als projectdeelnemer om complexe systeem ontwerpvraagstukken te realiseren. U gaat diverse methodes en aanpakken t.b.v. systeem ontwikkeling ervaren, toegespitst op analyse, structureren en overzicht! • Leer systeem eisen en testplannen op te stellen • Draag bij aan een gestructureerd systeem ontwerpproces • Communiceer effectiever in een systeem ontwikkel team User R&D-ers, engineers, designers of testers in multidisciplinaire teams briefcase HBO werk- en denkniveau Clock 5 middag-avondbijeenkomsten Graduation-Cap BOOK-OPEN Syllabus Leden van het Mikrocentrum High Tech Platform ontvangen 10% korting op de cursusprijs Bewijs van Deelname Programma De cursus is praktisch en interactief van opzet waarbij de volgende onderwerpen aan bod komen: • essentie product-ontwikkelingsprocessen • de verschillende SE werkwijzen • praktische methodieken en modellen t.b.v. product- en systeem ontwerp, • het robuust ontwerpen van producten of systemen • het vertalen van functionele eisen naar een functioneel ontwerp, -(deel)systeem of module • het samenwerken met andere disciplines • het vertalen van karakteristieke product eigenschappen naar robuust ontworpen producten en systemen • ontwerpproces beschouwend met een helicopterview • Systemen en hun complexiteit • Lineaire modellen • Iteratieve ontwikkelmethodieken • Integratie en test • Presentatie groeps-cases/vrije ruimte Plaats, startdatum, prijs - open inschrijvingen Duur 5 middag-avondbijeenkomsten Prijs € 2570,- per persoon, exclusief BTW, inclusief arrangementskosten en lesmateriaal Startdatum Veldhoven: 6 oktober 2021 9 mei 2022 Bedrijfsintern Voor een bedrijfsinterne cursus wordt een separate offerte gemaakt. Uw docenten Ir. Jos Gunsing Dr. Erik Puik Kijk voor meer informatie en eenvoudig aanmelden op www.mikrocentrum.nl Vakgebied Mechatronica, robotica en industriële automatisering 208 Ir. Rini Zwikker

211 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication