85

ren conform artikelen VI.53 12° en VI.73 12° van het Wetboek van Economisch Recht, tenzij de situatie uit artikel 6.5 zich voordoet of dergelijke rechten worden verstrekt door de reisdienstverlener of Organisator, oner en ec eke ooraaren eke aan e Klant worden verstrekt alvorens het aanbod door de Klant aanvaard wordt. 10.2. De annulatie conform artikel 6.5 geschiedt door het verzenden van een ondubbelzinnige mail aan het e-mailadres: service@neckermann.be waarin de Klant verklaart dat hij de bestelling wenst te annuleren. 11. Klachtenprocedure 11.1. Als de Klant klachten heeft kan hij contact opnemen met Neckermann via volgend e-mailadres: service@ neckermann.be. 11.2. De Klant zal contact opnemen met de volgende entiteit om het geschil buiten de rechtbank te regelen: Geschillencommissie reizen, 1210 Brussel, Vooruitgangstraat 50. 12. Aansprakelijkheid 12.1. Neckermann fungeert als handelsagent tussen de an en e ebere ene aanbeer an reen sten en pakketreizen. Bij het aanvaarden van een Aanbo onaa er een conrac me e ebere ene aanbieder dewelke als enige aansprakelijk is in overeenstemming met diens voorwaarden, welke aan de Klant worden verstrekt alvorens het aanbod door de Klant aanvaard wordt. 12.2. De verplichting bijstand te bieden wanneer een Klant in moeilijkheden verkeert en de aansprakelijkheid voor de goede uitvoering van de reisdiensten rust uitsluitend bij de Organisatoren. 12.3. Wat betreft schade die de Klant wordt berokkend als resultaat van het gebruik van de website of de Shops (exclusief schade in verband met een reisdienst of pakketreis) en overeenkomstig de beperkingen die in dit Klantencontract zijn uiteengezet, stemt de Klant ermee in dat Neckermann noch haar partners aansprakelijk zijn voor eventuele directe, indirecte, punitieve, incidentele of gevolgschade of verliezen als gevolg van de sluiting van een Shop, het gebruik van de website, eventuele vertraging of onmogelijkheid om de website te gebruiken of van het gebruik van links op de website, behalve in het geval van fraude of ernstig wangedrag Neckermann of aan haar gelieerde ondernemingen. 12.4. Neckermann is enkel aansprakelijk voor schade die (I) zowel door zowel de Klant als Neckermann redelijkerwijs voorzienbaar was; (II) daadwerkelijk door de Klant is ondervonden of geleden; en (III) rechtstreeks te wijten is aan de acties van Neckermann, 12.5. In het geval van eventuele aansprakelijkheid van Neckermann overschrijdt zulke aansprakelijkheid in geen geval in totaal de grootste waarde van (a) de kosten die door de Klant voor de reisdiensten of pakketreizen in kwestie zijn betaald of (b) honderd euro (EUR 100,00) of het equivalent daarvan in lokale valuta. 12.6. Informatie die op de Website en in de Shops wordt weergegeven is verstrekt aan Neckermann door aanbieders van reisdiensten of Organisatoren die de informatie die hun diensten beschrijft verstrekken. Neckermann toont deze informatie vervolgens op de website en in de Shops aan de Klant (zoals foto’s, productbeschrijvingen, voorzieningen, gezondheids- en veiligheidsnormen, Regels & Beperkingen en de Voorwaarden & Bepalingen voor de reisdienst of pakketreis). Het is de verantwoordelijkheid van de aanbieders van reisdiensten en de Organisatoren om te zorgen dat dergelijke informatie die aan Neckermann wordt verstrekt, correct, volledig en actueel is. Neckermann is niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden van dergelijke informatie, tenzij en alleen voor zover Neckermann dergelijke onjuistheden direct heeft veroorzaakt, of in dit opzicht een ernstige fout heeft begaan. 12.7. De Klant neemt genoegen met de aansprakelijkheid en verantwoordelijkheden die de aanbieders van reisdiensten of Organisatoren dragen conform diens voorwaarden die bij de aanvaarding van het aanbod aan de Klant worden gecommuniceerd, zodat de Klant ermee akkoord gaat om Neckermann, haar functionarissen, directeuren, medewerkers en agenten te vrijwaren van elke aansprakelijkheid en de verplichtingen waarvoor zij een verhaal heeft bij de aanbieder van de reisdienst of de Organisator. 12.8. Neckermann is niet verantwoordelijk voor de eventuele niet-nakoming van de wettelijke verplichtingen die op de aanbieders van reisdiensten en Organisatoren rusten door laatstgenoemden. 13. Het gebruik van data 13.1. De Klant is zich ervan bewust dat Neckermann vrij kan beschikken over de data aangeleverd door de Klant zonder beperking in tijd of dat daarvoor betaald moet worden, doch wel in overeenstemming met het Privacybeleid op de Website. 14. Intellectuele eigendom 14.1. Alle intellectuele eigendomsrechten en afgeleide rechten van Neckermann zijn en blijven haar exclusieve eigendom. Onder deze intellectuele eigendomsrechten worden verstaan auteurs-, merk-, tekeningen- en modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendomsrechten, waaronder al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden en concepten etc). Dit zijn werken die beschermd worden door de bepalingen van het intellectueel eigendomsrecht 14.2. Krachtens dit Klantencontract vindt geen overdracht van intellectuele eigendomsrechten plaats tussen Neckermann en de Klant. De gehele of gedeeltelijke reproductie, wijziging of gebruik van deze door beperkende rechten beschermde elementen, om welke reden dan ook, is strikt verboden en wordt beschouwd als strafrechtelijke en burgerrechtelijke vervalsing. Elke inbreuk zal worden vervolgd in de volle omvang van de wet. 15. Privacy en GDPR 15.1. Neckermann zet zich in voor een veilige, transparante en vertrouwelijke verzameling en verwerking van persoonsgegevens. In het bijzonder wil Neckermann de gegevens van haar Klanten en Leveranciers beschermen tegen onder meer verlies, lekken, fouten, ongeoorloofde toegang of onrechtmatige verwerking. Hierbij informeert Neckermann de Klant over het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens. Door het verstrekken van persoonsgegevens verklaart de Klant uitdrukkelijk kennis te hebben genomen van dit artikel en ook uitdrukkelijk akkoord te gaan met dit artikel, alsmede met de verwerking zelf. 15.2. Neckermann is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Bij het verzamelen en verwerken van de persoonsgegevens van de Klant en het reisgezelschap waarvoor een bestelling wordt geplaatst respecteert Neckermann de Belgische regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, alsook de Algemene Verordening Gegevensbescherming van 25 mei 2018.. 15.3. Neckermann zal persoonlijke gegevens op geen enkele wijze verkopen of doorgeven aan derden: gegevens worden veilig opgeslagen in een niet-publiek toegankelijke database. Nieuwsbrieven worden alleen verstuurd na uitdrukkelijke toestemming en kunnen op elk moment worden uitgeschreven.. 15.4. Afhankelijk van de dienstverlening die de Klant geniet, verstrekt hij Neckermann de volgende persoonlijke gegevens: identiteit, contactgegevens van het reisgezelschap (naam, titel, adres, e-mailadres, tel. en mobiele telefoonnummers, faxnummer) en eventueel bankrekeningnummer. De Klant is verantwoordelijk voor alle aan Neckermann verstrekte gegevens. Indien de gegevens niet meer up-to-date zijn, dient dit per kerende aan Neckermann gemeld te worden. In het kader van haar activiteiten verzamelt en verwerkt Neckermann de identiteits- en contactgegevens van de Klant, het reisgezelschap waarvoor de Klant een bestelling plaatst, Gebruikers van de Website, personeel, medewerkers, aangestelden en andere nuttige contacten. Neckermann verwerkt ook persoonsgegevens mogelijke nieuwe klanten, nuttige contacten binnen haar sector, netwerkcontacten, contacten met deskundigen, enz,... De persoonlijke gegevens die door de Klant worden meegedeeld, zullen enkel voor de volgende doeleinden worden gebruikt: het tot stand brengen van een overeenkomst tussen de Klant en de verstrekker van reisdiensten, respectievelijk de organisator van pakketreizen. Het verstrekken van onjuiste of valse persoonlijke gegevens wordt beschouwd als een inbreuk op huidig Klantencontract. 15.5. De persoonsgegevens worden in ieder geval gedurende een periode van 5 jaar bewaard. Indien iemand zijn persoonlijke gegevens na deze periode van 5 jaar wensen te verwijderen, dienen zij Neckermann hiervan per brief op de hoogte te stellen. De persoonsgegevens die Neckermann langer moet bewaren op basis van een ec eke een o n ea an oene reca ken waarvoor de persoonsgegevens nog noodzakelijk zijn, worden na een periode van 5 jaar bewaard. 15.6. In overeenstemming met de Belgische privacywetgeving en de bepaling van de Algemene Verordening Gegevensbescherming, heeft de persoon waarvan persoonsgegevens bewaard worden: - Recht op toegang en inzage: dit houdt het recht in om gratis te weten welke gegevens er bewaard zijn en waarvoor ze worden gebruikt;  ec o rec cae  o e rec n o rec  cae erbeern an one erooneeen alsmede op aanvulling van onvolledige persoonsgegevens; - Recht op gegevenswissing of -beperking: dit houdt het recht in om Neckermann te verzoeken persoonsgegevens te wissen of de verwerking ervan te beperken in de omstandigheden en onder de voorwaarden die zijn bepaald in de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Neckermann kan het wissen of beperken van persoonsgegevens weigeren wanneer dit voor haar noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen; - Recht op gegevensoverdraagbaarheid: dit houdt het recht in om de persoonsgegevens die zijn verstrekt aan Neckermann in een gestructureerde, gangbare en leesbare vorm te verkrijgen. U hebt het recht om deze gegevens over te dragen aan een andere verantwoordelijke voor de verwerking; - Recht van bezwaar: dit houdt het recht in om bezwaar te maken tegen de verwerking van persoonsgegevens om ernstige en legitieme redenen. Er is geen bezwaar mogelijk tegen de verwerking van persoonsgegevens die nodig zijn om een wettelijke verplichting uit te voeren, de uitvoering van de Diensten van Neckermann, en dit zolang deze gegevens nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze zijn verzameld; - Recht op intrekking van toestemming: dit houdt het recht in om de toestemming in te trekken indien de verwerking van persoonsgegevens is gebaseerd op de voorafgaande toestemming. Deze persoonsgegevens zullen dan alleen worden verwerkt als Neckermann hiervoor een andere juridische grond heeft;  omace been en ro ern eckermann bevestigt dat de verwerking van persoonsgegevens een ro ern oma en a e rerae ne o ledig geautomatiseerd verloopt. Voornoemde rechten kunnen uitgeoefend worden door contact op te nemen met Neckermann. De contactpersoon hiervoor is Gert De Caluwe met contactgegevens privacy@neckermann.be. 15.7. De Website maakt gebruik van cookies. Tijdens een bezoek aan de Website kunnen “cookies” worden geplaatst op de harde schijf van de computer van de websitebezoeker. Cookies maken het mogelijk de browser te herkennen en persoonlijke voorkeuren vast te leggen. Neckermann gebruikt technische cookies om de Website te optimaliseren en om meer comfort te bieden zoals het automatisch invullen van formulieren. Neckermann gebruikt cookies om persoonlijke instellingen bij te houden voor toekomstige bezoeken en om gegevens te verzamelen over het verkeer op de Website, zodat Neckermann haar service kan verbeteren. Het privacy- en cookiebeleid is hier raadpleegbaar 15.8. De Klant is verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en voor het gebruik van zijn wachtwoord. 15.9. De Website houdt online (anonieme) bezoekersstatistieken bij om te kunnen zien welke pagina’s van de internetsite in welke mate worden bezocht. Door gebruik te maken van de Website stemt de websitegebruiker in met het gebruik van de cookies van Neckermann. Reviews achtergelaten op de Website door de Klant kunnen verder worden gebruikt voor commerciële doeleinden, zoals het gebruik van de reviews in print advertenties en andere sociale media. 16. Overmacht 16.1. Neckermann is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen die te wijten is aan overmacht. 17. Wijzigingen 17.1. Dit Klantencontract kan naar eigen goeddunken worden gewijzigd, gevolgd door een kennisgeving aan de Klant. 18. Wijzigingen door de reiziger 18.1. Bij wijziging door de reiziger van elke reservatie, wordt een administratieve, forfaitaire kost aangerekend ten bedrage van 50 € per dossier, ongeacht het moment van wijziging en dit bovenop de eventuele wijzigingskosten aangerekend door de dienstverlener. 19. Annulering door de reiziger 19.1. Bij annulering door de reiziger van elke reservatie, wordt een administratieve, forfaitaire kost aangerekend ten bedrage van 75 € per dossier, ongeacht het moment van annulering en dit bovenop de eventuele annuleringskosten aangerekend door de dienstverlener. 19.2. De annuleringskosten voor verzekeringen en dossierkosten bedragen ten aller tijde 100%. 20. Nietigheid 20.1. Indien een clausule in dit Klantencontract niet afdwingbaar is, zal de niet-afdwingbaarheid van die clausule geen invloed hebben op andere clausules en vervangen worden door een clausule die rechtsgeldig is en zo nauw mogelijk aansluit bij de inhoud van de niet afdwingbare clausule. 21. Bemiddeling 21.1. De Klant zal steeds pogen om elk geschil eerst buiten de rechtbank te regelen door zich te richten tot de Geschillencommissie reizen uit art.11.2 alvorens een gen aanan e maken oor e recbank o ra e van onontvankelijkheid van de vordering. 22. Bevoegde rechtbank en toepasselijk recht 22.1. Elk geschil of vordering ten aanzien van Neckermann zal, dat na de bemiddelingspoging uit art. 19.1, stand houdt zal worden beslecht in overeenstemming met de Belgische wetgeving en behandeld worden door de bevoegde rechtbank van Antwerpen. Voor ons volledig aanbod ga naar www.neckermann.be of ga naar je Neckermann Travel Shop. 83

86 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication