De kracht van samenwerking: NED, ICNK en TQ presenteren de collecties samen op Modefabriek Drie merken, één visie NED, ICNK en TQ zijn drie unieke merken, verenigd onder een dak met een gezamenlijke missie: retailers optimaal ondersteunen en een herkenbare, consistente merkbeleving bieden. Elk merk bedient zijn eigen doelgroep met verschillende collecties, maar samen vormen ze een perfecte aanvulling op elkaar. Deze synergie wordt in januari 2025 tastbaar op de Modefabriek, waar de merken voor het eerst samen in één stand hun FW25-collecties presenteren. FashionUnited sprak Laurens Reversma en Karin Blankespoor over de samenwerking tussen NED, ICNK en TQ, en de aankomende FW25-salesperiode. De onderscheidende identiteiten van NED, ICNK en TQ Reversma, die samen met zijn broer in 2009 NED International oprichtte, vertelt hoe het merk begon als inkoopbedrijf, en zich nu richt op het produceren van collecties met comfortabele, modebewuste dameskleding. “Onze doelgroep varieert van 20 tot 80 jaar, met een brede pasvorm die ook grotere maten goed bedient,” legt hij uit. NED staat bekend om tijdloze ontwerpen die seizoen na seizoen populair blijven en keer op keer klanten weten te trekken. “Het succes zit in de consistentie,” benadrukt Reversma, “klanten willen vaak gewoon hetzelfde model in een nieuwe kleur, en dat bieden wij bij NED.” ICNK, het jongere en meer uitgesproken zusje van NED, richt zich op iets hoger segment. Dit merk valt op door het gebruik van luxere stoff en zoals mooie jacquard en de bekende twill quality. Karin omschrijft ICNK als “trendgevoeliger, maar altijd trouw aan een consistente kleurensignatuur. Hierdoor kunnen klanten items van verschillende seizoenen blijven combineren, wat de combineerbaarheid enorm vergroot.” TQ, het derde merk, richt zich volledig op basics van onder andere Travel Quality. Het merk ontstond tijdens de coronaperiode en heeft comfort en duurzaamheid als speerpunten. “Onze basics zijn altijd op voorraad en retailers kunnen dagelijks zelfs per stuk nabestellen. De collectie biedt niet alleen zekerheid en fl exibiliteit, maar sluit ook naadloos aan bij de uitgesproken collecties van NED en ICNK, waardoor een retailer moeiteloos de items van de drie merken kan combineren.
CONTACT: Agent Noord en Oost Nederland Paul van der Wal paul@icnk.amsterdam Paul@TQ-Amsterdam.nl Tel: +31 (0)615882978 Agent Zuid Nederland Eric Kriens eric@icnk.amsterdam Eric@TQ-Amsterdam.nl Tel: +31(0)615631151 Agent Midden Nederland Cosma Davids cosma@icnk.amsterdam info@cosma.agency.nl Tel: +31 (0)655061534 Agent West Nederland Willem Kauffmann Willem@TQ-Amsterdam.nl Willem@nedinternational.nl Tel: +31 (0)654645194 HOOFDKANTOOR Kuiperbergweg 44 1101 AG Amsterdam Tel: +31(0)20 4509930 WEBSITE www.icnk.amsterdam www.tq-amsterdam.nl www.nedinternational.nl INSTAGRAM @insta.icnk @tq_amsterdam @neddutchfashion FACEBOOK @ICNK @TQ-Amsterdam @ NED - Dutch Fashion Design
1 Online Touch