9

9 Kantoor in beeld ‘We lopen niet voorop, maar zijn ook absoluut geen hekkensluiter’ Ondanks alle voorspellingen dat de branche aan de vooravond staat van ingrijpende veranderingen, ziet Benny Visser van GVA in Elburg het zo’n vaart niet lopen. “Natuurlijk gaan er zaken veranderen, maar heel veel klanten hebben niets met cijfers, daar hebben ze hun boekhouder voor.” Door: Henk Poker GVA is gevestigd aan de voormalige Zuiderzeehaven in Elburg. Een prachtige locatie waar historie en de moderne tijd prima samengaan. Dat geldt ook voor GVA. “We lopen niet voorop met allerlei nieuwe ontwikkelingen, maar zorgen er wel voor dat we klanten datgene kunnen bieden waar ze om vragen,” legt Visser uit. Het kantoor is wat dat betreft bij de tijd: scan en herken, automatische koppeling met banken, het gebruik van een dashboard, het kan allemaal. Kortom, automatisering is voor GVA een belangrijk instrument om bij te blijven en klanten optimaal te kunnen bedienen. Belangrijke eigenschappen GVA is een familiebedrijf. Benny startte in 2000 met het kantoor, maar was daarnaast nog in loondienst. In 2004 kwam zijn schoonvader in de zaak, hoewel beiden toen ook nog voor een baas werkten. In 2006 werd GVA volledig zelfstandig en in de jaren daarna groeide het kantoor gestaag tot nu twee vennoten en drie medewerkers. Servicegericht, laagdrempelig en persoonlijk contact zijn volgens Visser belangrijke eigenschappen van het kantoor. “We gaan daarin heel ver en zijn bijvoorbeeld ook buiten kantooruren bereikbaar voor onze klanten. Ons doel is om te proberen mensen altijd verder te helpen. Ja, dat mag je advies noemen. Wij doen dat al jaren en we onderscheiden ons in het persoonlijke contact. Als mijn klanten iets hebben, dan moeten ze langskomen. Zo laagdrempelig hopen we te zijn.” NOAB-kwaliteit “Verder moet je uiteraard kwaliteit leveren”, geeft Visser aan. “We hebben mensen in dienst die een goede opleiding hebben genoten. Daarnaast zijn wij sinds 2010 NOAB-lid en dat zijn we om verschillende redenen. Zo werken we conform het NOAB kwaliteitssysteem, maar NOAB vraagt ook om permanente educatie, we volgen daarom regelmatig een cursus die NOAB 7 wordt aangeboden. Op die manier proberen we onze kwaliteit op een goed niveau te krijgen en te houden.” Met zakelijke klanten in de wijde regio en particuliere klanten in het hele land, slaagt GVA daar goed in. “Natuurlijk gaat er wel eens een klant weg, maar er komt er ook regelmatig eentje bij. En ja, soms moet je afscheid nemen van een klant, bijvoorbeeld wanneer ze iets willen wat jij niet wilt. Ook dat is kwaliteit.” ■ Benny Visser Fotog r a f i e Pau l To lenaa r

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication