8

Een kijkje in de keuken van een Next-kantoor In 2020 doen zo’n 75 kantoren mee met NOAB Next, het nieuwe ICT-optimalisatietraject voor NOAB-leden. De deelnemers gaan intensief aan de slag met het optimaliseren van hun ICT-landschap – de productiestraat – en de kantoorprocessen. De impact die dat heeft laten we zien in een serie artikelen. In NOAB Next worden de productiestraat en de bijbehorende processen van een kantoor maximaal geautomatiseerd. Het doel is tijd vrij te maken. Tijd om aan je kantoor te werken, zodat je mee kunt met de belangrijkste brancheontwikkeling: van cijfers inkloppen naar adviseren. Dat vraagt aanpassingen, zoals werken aan je businessmodel, advieskansen, soft skills, teamsamenstelling, soort klanten, marketing en nog veel meer. PIEKMAANDEN WEG Kantoor Lunenburg draait mee in Next. Pierre Lunenburg merkt de voordelen duidelijk. “Onze verwerkingstijd van administraties is sterk omlaag gegaan, van 6 naar 2 uur. We hebben steeds meer klanten met Next kunnen overzetten op digitaal aanleveren, soms ook al per maand. De verkoopfacturen komen automatisch in de boekhouding, de inkoopfacturen ook, de bankkoppelingen 8 &GO magazine zijn ingeregeld, en zo nog meer. Ook de aangiftes Vpb kosten fors minder tijd. Zo zijn de piekmaanden bij ons inmiddels weggeautomatiseerd.” ”DE VERWERKINGSTIJD VAN ADMINISTRATIES IS VAN 6 NAAR 2 UUR GEGAAN” GROEIEN MET HETZELFDE TEAM Door de tijdsbesparing is er meer tijd om leukere en zwaardere klussen te doen. Adviseren, samenstellen en controlewerk bijvoorbeeld. Controle blijft bij Lunenburg voorlopig handmatig, want “Dan zie je meer. De menselijke blik blijft nodig.” Ook is er meer ruimte voor service, zoals een huisbezoek bij de klant. En dat kan met hetzelfde team en dezelfde uren. “We zijn zo’n 10% gegroeid en kunnen het door de automatisering met NOAB Next prima aan met het bestaande team. Sterker nog, de rek is er nog

9 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication