LIVE STATUS Elke klant heeft een vaste medewerker en administraties worden op een vast moment verwerkt, vertelt Michel. “De klant kan live zien hoe ver we met de verwerking zijn, in het portaal. Ook als iets niet is verwerkt, laten we dat geautomatiseerd zien via het portaal. En als we achterlopen, sturen we een berichtje.” DOOR: EVELINE AAN DE WIEL “ REGELMATIG CONTACT LEIDT TOT MEERWERK” SAMENSTELLEN Een ander aandachtsgebied is risicogericht samenstellen. “Als je je IT daar goed voor inzet, is er veel tijdwinst te behalen,” zegt Michel. “En je kijkt weer eens met een andere blik naar de jaarrekening. Ons team heeft een hele goede sessie gehad met onze Next-consultant, over het effect van materialiteit op de uiteindelijke jaarrekening. Mis je geen dingen, is het niet te snel ‘niet-materieel’? Daarin moet je intern je mensen opvoeden. En daarna pas naar de klanten uitrollen.” DASHBOARDS EN BENCHMARKS Diepgaand inzicht in cijfers is de volgende stap voor Focus4u. Michel licht toe: “In Visionplanner maken we ook heel uitgebreide dashboards, die we ‘customizen’ naar wens van de klant. Daarnaast willen we klanten via Visionplanner benchmarken tegen ondernemers uit dezelfde branche. En als laatste verrijken we de data van CaseWare Cloud zodat je soortgelijke klanten in je eigen portefeuille beter kunt vergelijken. Dat was een tip van onze Next-consultant.” Met NOAB Next optimaliseer en automatiseer je je productiestraat. Meer weten? Ga naar de NOAB-website en klik op de Next-tegel. VAN OFFLINE NAAR ONLINE VERKOOP: WAAR MOET JE OP LETTEN? Tijdens de coronacrisis zijn consumenten meer online gaan shoppen. In het eerste kwartaal van 2021 bereikte de omzet van Nederlandse webshops een recordgroei. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) blijkt dat de omzet met ruim 85 procent steeg ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Deze groei komt vooral voor rekening van multichannelers, ondernemers die zowel via winkels als online verkopen. Online shoppen lijkt een blijvertje, blijkt ook uit onderzoek van Ruigrok NetPanel. Bijna een kwart van de Nederlanders bestelt inmiddels wekelijks iets online. Heb je een fysieke winkel? Dan kun je je bereik vergroten door een webshop te beginnen. Wij geven vijf aandachtspunten mee voor ondernemers die overwegen om hun producten ook online te gaan verkopen. 1. Ken en bereik je klant 2. Houd rekening met het retourrecht 3. Bescherm de gegevens van je klanten 4. Denk goed na over je voorraadstrategie 5. Werk een zakelijke begroting uit Lees de gehele blog op www.noabkeurmerk.nl NOAB.NL 13 BLOG
14 Online Touch Home