15

EEN STUKJE COMMUNICATIE TUSSEN DE CIJFERS Na diverse functies in zowel commerciële bedrijven als zorginstellingen vervuld te hebben, ging Susan bij STYB Bedrijfsondersteuning aan de slag als teamleider voor met name het HR- en communicatiegedeelte. Hier combineert ze haar administratieve en contactuele vaardigheden en fungeert ze ook als vitaliteitscoach. Het was Susan die in coronatijd polste of alle medewerkers nog overeind stonden en hoe het met het thuisfront ging. “Slim dat STYB ook investeert in mensen bij wie andere kwaliteiten dan boekhouden de boventoon voeren. Dat geeft een andere dynamiek en dat is nodig voor de toekomst!” VERBINDING EN ONTWIKKELING “Ik heb veel vitaliteitsopleidingen en communicatieen coachtrainingen gedaan, waarvan mental coaching me het meest aansprak. Hoe je denkt, bepaalt voor een groot deel hoe je je voelt. Hou je gedachtes vast of niet? Is het glas halfvol of halfleeg? Per 1 oktober ga ik het boekhouden dan ook loslaten en door met het sociale stuk als coördinator buurtbemiddeling en zelfstandig hoorcoach. Mensen helpen op het vlak van gedrag en communicatie, daar word ik blij van! Slechthorenden helpen voor zichzelf op te komen en hun leven actief vorm te geven, is allang mijn droom. In de toekomst ga ik dit breder trekken en ook horenden coachen. En kijk ik nog wat dieper in mijn glazen bol, dan zie ik mezelf wel opleiden, inspireren en presenteren. Wie had ooit gedacht dat communicatie zó mijn ding zou worden?” GEDRAG HEEFT EEN REDEN Juist de financiële branche kan mensen met andere skills goed gebruiken, vindt Susan. “Ben je zelf van de duidelijkheid, structuur en feiten? Zoek dan iemand naast je met goed ontwikkelde sociale voelsprieten. Mijn ervaring is dat veel financials goed zijn in het verwerken en analyseren van cijfers, maar (non-verbale) signalen van anderen lang niet altijd oppikken, laat staan dat ze erover in gesprek gaan. Beantwoordt iemand zijn mails normaal gesproken altijd snel, maar wacht je nu al dagen op een reactie? Loopt iemand opeens je kantoor voorbij zonder gedag te zeggen of post hij ineens van alles op social media? Besef dat afwijkend gedrag je vaak vertelt dat er iets aan de hand is. Als je wilt gaan sturen op vitaliteit en werkgeluk of meer in contact wilt komen met je klant, moet je inzien dat de mens niet alleen in woorden praat en leest.” NOAB.NL 15 VITALITEIT

16 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication