18

“ ONZE FILOSOFIE IS ZO MIN MOGELIJK AFSTAND CREËREN. HOE APART DAT MISSCHIEN OOK KLINKT UIT ONZE SEMI-FRANSE MOND” IN GOEDE EN SLECHTE TIJDEN Arno neemt het woord over. “We zijn geen standaard boekhoudkantoor dat administraties verwerkt en verder geen vragen stelt. Cijfers moeten een sturingsmechanisme voor de ondernemer zijn. Ook de bloemist moet begrijpen hoe inkoop versus omzet werkt, zodat hij bijvoorbeeld ook naar andere kosten zoals verzekeringen en energie gaat kijken als het even minder gaat. In coronatijd werd weer duidelijk hoe belangrijk alle kleine beetjes zijn, zeker voor zzp’ers en mkb’ers. Met de ene klant keken we wat er geschrapt kon worden, met de andere bedachten we een nieuw businessmodel. We hebben veel extra tijd besteed aan klanten zonder daarvoor iets extra’s te rekenen. We hebben liever dat ze overleven en nog lang klant blijven.” GOED DOEN = GOED VOELEN “Hoe bijzonder het misschien ook klinkt uit onze semi-Franse mond: onze filosofie is zo min mogelijk afstand creëren. Een nieuwe klant zei laatst dat hij in de eerste maanden met ons al meer contact had dan hij ooit met zijn vorige financieel adviseur had gehad. In de samenwerking proberen we ook altijd het draagvlak van de klant en de maatschappelijke factor mee te nemen. Zo helpen we momenteel een stichting die hoogopgeleide, vrouwelijke vluchtelingen traint in het vinden van een baan. Daar waar ’t kan, steken we tijd in projecten waar we achter staan. Alles wat je geeft, krijg je vroeg of laat terug. Op wat voor manier dan ook.” Slim verzekeren? Beroepsaansprakelijkheid & datarisk www.bav.covermij.nl 18 &GO magazine

19 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication