35

nadrukkelijk bij het kantoor betrokken en krijgen de kans zich te ontwikkelen. Nanda bewaakt de kwaliteit en daar hoort ook de kwaliteit van de medewerkers bij. Zeker in deze tijd is het belangrijk om mensen te binden, we hebben een leuk team en bereiden onze medewerkers voor om in de toekomst een aandeel in het kantoor te nemen.” WIN-WIN Drie kapiteins op één schip, dat zal toch wel eens botsen? “Nou, eigenlijk niet. We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar dat hoeft ook niet. Iedereen kan vanuit zijn eigen achtergrond aangeven hoe hij ergens over denkt. Daarnaast hebben we een duidelijke scheiding van functies en taken, naar elkaar en collega’s toe. Dat is voor iedereen helder en prettig werken.” Waar Maurice voorheen veel werkzaamheden alleen moest doen, kan hij nu bepaalde taken bij zijn collega’s neerleggen. “Dat komt in allerlei aspecten van ons werk terug. Gevolg is dat we nu ook grotere klanten goed kunnen bedienen en meer aandacht kunnen geven. Voor het ene vraagstuk sturen we Nanda en voor een andere vraag Saskia, om maar een voorbeeld te geven. De klant genereert dus meer aandacht, zonder dat het ons persoonlijk meer tijd kost. Een win-win situatie.” Kortom, nadelen van de samenwerking is Maurice nog niet tegengekomen. “We hebben heel goed voor ogen waarom we zijn gaan samenwerken. Er is meer deskundigheid in huis, we kunnen sneller werken, hebben meer contacten met de klant en kunnen de kwaliteit van het kantoor beter bewaken. En ja, het belangrijkste als je gaat samenwerken is vertrouwen hebben in elkaar. Je moet dingen los kunnen laten, ik kan het kleinere kantoren alleen maar aanraden.” ” IEDEREEN KAN VANUIT ZIJN EIGEN ACHTERGROND AANGEVEN HOE HIJ ERGENS OVER DENKT” SAMENWERKEN

36 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication