28

DOOR: EVELINE AAN DE WIEL Zes jaar na de oprichting van belasting- en bedrijfsadvieskantoor Sanacount namen eigenaren Ertuğ Koşmaci en Neşe Şenol de tijd voor bezinning. “Ons kantoor was succesvol, maar de échte drijfveer ontbrak,” vertelt Koşmaci. Het roer ging om. Het team formuleerde een duidelijke missie: samen met klanten, medewerkers en de community een duurzame bijdrage leveren aan de samenleving. “Zelf zijn wij opgegroeid in wijken met maatschappelijke uitdagingen, maar wij hebben kansen gehad en successen geboekt. Die kansen gunnen wij anderen ook.” In gesprekken met medewerkers werd de basis gelegd van de nieuwe koers. “We zijn teruggegaan naar onze kern,” licht Koşmaci toe. “Wat is onze rol in de maatschappij? Als adviseurs staan wij midden in de samenleving. Hoe kunnen wij een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst? Met led-lampjes plaatsen alleen komen we er niet. Maar wij werken veel met ondernemers. Als zij ook duurzaam gaan werken en misschien hun eigen klanten ook weer inspireren, dan komen we samen steeds een stapje verder.” SAMEN WERKEN AAN SUCCES De missie van Sanacount is tweeledig: het kantoor wil de prestaties van haar klanten duurzaam verbeteren én inzetten op het aantrekken en binden van talenten, zodat zij het verschil kunnen maken. Voor de klanten, en voor de samenleving. “Vroeger zei ik altijd dat we één familie waren,” vertelt Koşmaci. “Maar eigenlijk zijn we één team. Ik vind dat je ook afscheid moet durven nemen als je elkaar niet versterkt.” Koşmaci legt de verantwoordelijkheden bewust laag in de organisatie. “Een foutje maken is niet erg, daar leren we allemaal van. We voeren ook geen functioneringsgesprekken, maar geven elkaar continu feedback. We doen het samen. In het belang van Sanacount.” Ook met klanten blijft het team continu in gesprek. “We willen graag dat de klant succesvol wordt, voor nu én in de toekomst. Daarom willen we onze klanten goed kennen en met ze meedenken. Wat is jullie businessmodel, waar lopen jullie tegenaan en wat kan er beter? Die oprechte interesse waarderen klanten ook. We krijgen vaak terug dat alleen al het luisteren en het vastleggen van de ambities verhelderend werkt en veel inzichten biedt. Wij leggen de doelen vast in een prestatieplan, houden zicht op de ontwikkeling en ondersteunen de klant op de weg naar succes. Dat kan de groei van de onderneming zijn, maar ook de persoonlijke groei van de ondernemer.” 28 &GO magazine SAMEN WERKEN AAN EEN DUURZAME TOEKOMST

29 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication