16

Artikelen in BoomCoaching en Professioneel begeleiden in relatie tot het thema innovatie Van verbeteren naar vernieuwen: innoverend leren Aty Boers en Marijke Lingsma De stap zetten van continu verbeteren naar fundamenteel vernieuwen vraagt om innovatief denken, bestaande structuren loslaten en openstaan voor andere manieren van kijken. Zoeken naar nieuwe manieren van teamoverstijgend samenwerken, een heel andere benadering van een vraagstuk of vormgeven aan een nog onbekend werkveld. Dat samen noemen we innoverend leren. Lees meer Impactvol innoveren Sandra Minnee en Elise Verberg Hoe kan BreinStijl@Work helpen om de creatieve denkkracht van je organisatie beter te benutten? Hoe oogst je de specifieke creativiteit van elke BreinStijl? Welke creatieve technieken spreken bepaalde BreinStijlen meer aan? Je leest het in het artikel Impactvol innoveren. Lees meer Creativiteit en innovatie Tjeerd Bartlema Innovatievermogen is van groot belang om te kunnen overleven als organisatie. Behalve het zorgdragen voor efficiency en kwaliteit moet een organisatie producten en diensten vernieuwen om aan te blijven sluiten bij veranderende klantwensen, maatschappelijke trends en technologische ontwikkelingen. Lees meer Wetenschap samengevat: waar kan ik je mee helpen? Hoe doeltreffend is een chatbot of coachbot ten opzichte van een coach van vlees en bloed in het faciliteren van cliënten om hun doelen ter realiseren? Promovenda Marjolein Stefens en haar begeleider Johan Lataster geven antwoord aan de hand van verschillende onderzoekspublicaties. Lees meer Innovatie: Gamification en coaching Simone van Alphen en Bart lamot Gamification staat voor het inzetten van spelelementen in een situatie die oorspronkelijk niets met spelen te maken heeft. Het doel is om de situatie leuker te maken en mensen te betrekken. Dit artikel geeft inzicht in wat de term inhoudt en hoe je het bij coaching kunt inzetten. Lees meer Nieuw = beter of minder = meer? Innovatie in, bij en door coaching TvC-december 2010, Woody van Olffen Dit artikel staat kort stil bij een aantal begrippen en kernideeën over innovaties uit de economische wetenschap. Vervolgens stelt de auteur zich de vraag wat de relatie zou kunnen zijn tussen coaching en innovatie en richt zich daarbij op twee mogelijke verbindingen: coaching van innovatie en innovatie van coaching. Lees meer

17 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication