10

VERENIGING ONDERHOUDNL 03 25 “De regiomanagers zijn het aanspreekpunt voor leden in de regio.” onvoldoende. Natuurlijk ligt het aan de drukte (positief) en het tekort aan bepaalde medewerkers (negatief), maar per saldo voelen zij zich daardoor minder verbonden met de vereniging en profiteren zij dus minder van het lidmaatschap. Dat geldt vooral voor de kleinere lidbedrijven.” Dichter op de leden Mark vult aan: “De gemiddelde tijd die een ondernemer bezig is met organisatorische, administratieve zaken en regel- en wetgeving, is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Uit recent onderzoek blijkt dat er nog zo’n 50% overblijft voor het échte ondernemerschap. Wij zijn er om die tijd voor de ondernemer te vergroten. Als kennisorganisatie die daarmee het ondernemerschap makkelijker maakt. Dat willen we nog nadrukkelijker kenbaar en vooral zichtbaar maken in de nieuwe strategie. Allereerst door ‘dichter op de leden’ te zitten met de inzet van drie regiomanagers. Zij zijn onze ‘oren en ogen’ in het land.” Stevig draagvlak Stijn Staffhorst, algemeen directeur bij Muehlhan Nederland denkt namens de sector Industrieel mee over dit thema. Hij ziet dat de binding met de vereniging verschilt per sector en bedrijfsgrootte. “De diversiteit aan leden is groot. Toch willen we alle leden blijven betrekken, zodat we voor overkoepelende thema’s – zoals de cao, onderwijs en branchebelangen – een stevig draagvlak hebben.” De regio in Om de band met de leden te versterken, is het OnderhoudNL-team inmiddels uitgebreid met drie regiomanagers. Zij bezoeken vanaf september de leden en organiseren activiteiten in de regio’s. Van een ontbijtsessie bij een verfleverancier of een Schildersvakopleiding, tot een ondernemerscafé. Stijn: “Met deze regiomanagers en regionale activiteiten wordt OnderhoudNL meer zichtbaar, de afstand wordt letterlijk kleiner. Binnen de sector Industrieel merken we dat leden relevante en kleinschalige events erg waarderen. Vooral als het een combinatie is van een leuke activiteit met het uitwisselen van informatie en inzichten.” Actiepunten werkgroep Versterken ledenbinding • Ledenbinding door ledenbezoeken • Organiseren laagdrempelige regionale events • Onderzoek naar wensen en behoeften van leden per marktsegment • Onderzoek naar wensen en behoeften communities • Pilot community KAM-manager • Herinrichten back-office • Verkenning nieuw CRM-systeem • Koppelen jong talent • Traineeships 10 ONDERHOUDNL

11 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication