30

‘Toen Berhane bij ons kwam solliciteren, was er meteen een klik. Hij heeft veel liefde voor het vak en wil heel graag leren. Na ons gesprek hebben we een voorstelrondje gedaan bij de collega’s. Inmiddels hoort hij helemaal bij het team.’ Eli Crum, Teamleider bij leerbedrijf Talen Vastgoedonderhoud HOE GAAT HET MET BERHANE OP HET WERK? “Goed! De taal is voor ons niet zo’n probleem, als hij iets niet begrijpt vraagt hij gelukkig ook: ‘Wat bedoel je?’ Dat helpt enorm. Verder moet je de cultuur en achtergrond van deze instromers een beetje aanvoelen. En zorgen voor een goede sfeer, dat is voor iedereen belangrijk.” HOE BEGELEIDEN JULLIE LEERLINGEN? “We hebben binnen ons bedrijf een eigen aanpak: de Talen Academie. De leerling krijgt een eigen werkboek waarin hij zijn werkzaamheden bijhoudt en opdrachten maakt. Zo houden we goed in de gaten dat elke leerling voldoende variatie in het werk heeft. Regelmatig kijk ik met Berhane het werkboek door. En natuurlijk onderhouden we nauwe contacten met de Schildersvakopleiding.” 30 'Ik kom op allerlei projecten en maak het mooi, daar geniet ik van' BEN JE BLIJ MET DEZE KRACHT? “Zeker, ik ben heel trots op Berhane. Ik houd hem graag nog even bij mij om hem verder op te leiden. Van jongens als Berhane moeten we het hebben! Zulke leerlingen hebben we graag binnen ons bedrijf. Werk is er voorlopig genoeg in onze sector. Het is afwisselend, vol vrijheid én het wordt goed betaald.”

31 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication