17

Afstroom en opstroom naar andere afdelingen binnen Sancta Uitgangspunt van het onderwijs op Sancta is dat iedere leerling een diploma behaalt binnen de afdeling waar hij of zij begonnen is. Vanuit de brugklas havo/ vwo en de tweede klas havo is het mogelijk om op te stromen naar het vwo. De voorwaarden waar de leerling aan dient te voldoen zijn aangegeven in de bevorderingsnormering (zie hiervoor ‘Bevordering’). Het kan ook in uitzonderlijke gevallen zijn dat op basis van de bevorderingsnormering de overgangsvergadering beslist dat een leerling moet over stappen van het vwo naar de havo. Aan de overstap naar een andere afdeling binnen Sancta zijn voorwaarden verbonden die te vinden zijn in het protocol ‘Afstroom en opstroom naar andere afdelingen binnen Sancta Maria’ op de site. De voorwaarden hebben onder andere betrekking op de mogelijk in te halen stof en de werkhouding. In-, door- en uitstroomgegevens Leerlingen die op Sancta de middelbare schooltijd hebben afgesloten gaan vaak studeren aan de universiteiten van Amsterdam, Rotterdam, Leiden, Wageningen, Groningen en Delft. Of ze gaan een hbo-opleiding volgen bij bijvoorbeeld Inholland, HES, Tio, HvA of de Hogere Hotelschool. Ook reizen of een ‘tussenjaar’ scoren hoog op het lijstje met toekomstplannen. In-, door- en uitstroom 2017 / 2018 Aantal Bevorderd Bevorderd Niet leerlingen blijft op school klas 1 klas 2 havo 3 havo 4 havo 5 vwo 3 vwo 4 vwo 5 vwo 6 199 242 117 174 129 130 130 150 140 251 252 157 148 146 138 141 171 150 93% 94% 95% 87% 93% 90% 85% 84% 96% 90% 92% 96% 86% 81% de school 2% op school 2,5% 2% 2% <1% <1%1% - <1% 4% 9% 11% 3% 12% 17% 3% 3% 6% 4% 8% 7% Niet verlaat bevorderd bevorderd blijft 4% 1% <1% 7% 4% 4% 6% 5% 92% <1% 1,5% 1% 2% 2% 93% 91% 95% verlaat de school Diploma Slagingspercentage op Sancta Maria 2018 havo vwo 92% 93% 2017 95% 91% 2016 83% 76% 2015 92% Landelijke slagingspercentage 2018 86% havo vwo 88% 92% 2017 2016 94,5% 88% 90,5% 92% 2015 88% 90% 17

18 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication